Stödjande - supportive

 
 
 
Kraftigt och stabilt stöd, finns ett i varje hörn av det tunga fordonet.



Inte så många som sökt sig till de tekniska eller maskinella stöden som finns ute i vårt samhälle vad jag kan se bland de som redan lämnat in sina bidrag. Inte heller jag brukar rikta kameran åt de hållen, vilket är ganska dumt. Mest gör jag det av omtanke för personen med rullatorn eller permobilen, vill inte fånga deras utsatthet av någon anledning. Jag har ju ingen relation till dem? Kanske bara respekt för medmänniskorna, vad vet jag? Nu med ett synnerligen passande tema är det klart dumt att jag inte har någon lämplig bild att visa. Men det kan få bli ett större och tyngre stöd i stället.

 
 
Klart stödjande och det här "benet" har fördelat tyngden på en större, stabilare yta än gruset.
 
 
Med tanke på vad denna stora mobila byggkran lyfter för tunga byggelement med sin kran så behöver den stå stadigt och framför allt stilla och stabilt. Lite lustigt, jag noterar fler stödjande saker på fotot här ovan! ;-)
 
 
Detta blir även mitt 54:de bidrag i utmaningen #blogg100.
 
Men  främst är det till Birgittas tema (nummer 210 i ordningen!) som denna onsdag valt stödjande. Med tanke på stödjande så är det också hög tid att visa upp mitt indiska bidrag, kanske imorgon torsdag?
 
Vill du se fler stödjande bidrag?
 

 
 
 
This photo explain the other two above.
 
Nice, I've found another photo-theme to join on Wednesdays, "Wednesday around the world"!
 
So these two photos will be my first entry, sorry these three photos...
 
 
Why not? Lets take one more..
 
So this is my entry into one more photo theme "Outdoor Wednesday"

 
 
That's enough! ;-)
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Violen på Brandholmen:

Tur att det finns ordentliga stöttor att ta till när det behövs annars kan jobbet bli alldeles för tungt!

Nu är jag riktigt nyfiken på ditt indiska bidrag och hoppas att det kommer i morgon!

Svar: Du kan vara säker, det kommer som ett brev på Posten, ergh, bärs brevet ut fortfarande?Men mitt kommer. :-)
Erik

2 Pialotta:

Klart godkänt Erik ... inte så bekvämt att fota människor som behöver stöttning, fast stödja kan man ju göra ändå ;)

3 Leena:

Nej, det är inte ofta jag fotograferar något tekniskt heller även om det kan bli väldigt intressanta bilder. Och dina tankar annars - bra att respektera andra människors privatliv. Men här har du klarat det hela galant: något stödjande för arbetet och människan bakom det.

4 BP:

Eftersom jag är barnsligt förtjust i arbetsplatser är det ju givet att jag gillar dessa bilder skarpt. Att det inte är så många som valde tekniska stöd kan nog bero på att de flesta fotobloggare är tjejer;-)

Svar: Du har nog rätt. Tja, man kan inte få allt. ;-)
Erik

5 Monica o Jacob:

Inte ofta man fotar alla dessa stödben i dagens bygghysteriska samhälle, bra bilder.
Nej Sture får inte jaga rådjur och dessbättre gör han inte det heller ;-)
Ha en skön kväll

Svar: Har ni sett några spår av vildsvin i trakten?De börjar ju närma sig tätbefolkade områden, usch för dessa bestar. :-(
Erik

6 Bertil:

Här var det inget missförstånd på temat stödjande!

Fina bilder !

7 Pieni Lintu:

Thanks for sharing with us!! :) Härliga bilder! :)

8 Scaniatjejen:

Underbar tolkning, såna maskiner gillas skarpt!=) Verkligen rejäla stöd som ska till när saker ska lyftas så långt. En av de saker jag absolut vill göra som chaufför är att leverera delar till ett vindkraftverk och där har de en väldigt stor och stabil kran som lyfter dem på plats.

Sv: Eller hur, jag tänkte precis som dig om spindelnätet! Har hört någon gång att de skulle vara det som var starkast i förhållande till sin storlek. Ja filmen "Älskling jag krympte barnen" kommer jag ihåg, den var kul.=)

9 Eva Trillian:

det där ser säkert och bra ut :) Inte något man skulle vilja vara i närheten av om det inte hade stöttning ;)

Svar: Med tanke på flerfamiljshuset precis bredvid kranen så är det bra att den mobila byggkranen har stabila extrastöd.
Erik

10 Anitas Malta:

Fullt stöd har du från mig till ett perfekt passande inlägg till dagens tema ;-)
"Wednesday around the world" låter lockande och spännande. Ska läsa mer...
Grattis till ditt 54:de bidrag till Blogg100 !! Nu har du kommit väldigt långt och de 46 inläggen som återstår tror jag du klarar galant. Men vad händer sen.. Förmodar och hoppas att du fortsätter att blogga lika flitigt. Om inte annat kan du ju hoppa på Blogg100 igen ;-)

11 Pysselfarmor:

Ja tänk vad sådana stöd bär upp tunga maskiner med last! Aschdå inte tror jag att anledningen till att vi inte fotograferat tekniskt just nu till detta tema beror på att vi är tjejer som fotobloggar....jag fotograferar ofta "tekniska" saker i mitt jobb så jag är trött på det!

Svar: Där slår du nog ner spiken eller fångade myggan med nålsögat!Kanske ser vi lite olika på just temat stödjande. Mer sociala vinklingar från kvinnor, medan män ser ekonomiskt eller tekniskt på temat... nej men visst, nu skämtar jag. Du har säkert alldeles rätt, genus har ingen betydelse.
Erik

12 Freja:

Jag gillar stora maskiner, särskilt riktigt höga lyftkranar med hytt. En dröm jag har är att jobba i en sån. Men här där jag bor fanns inga sådana i närheten idag, så jag uppskattar dina bilder lte extra mycket!

13 Bertil:

Tack för kommentar !
Du skrev att man kunde visa namn och URL men jag förstår inte hur man gör det, har letat i30 min nu..:)

Hälsningar Bertil

Svar: Ursäkta, det heter namn och webbadress här i Sverige ser jag. Finns bland alternativen när man ska välja profil till kommentaren. Blogspot ser faktiskt lite olika ut i olika länder, så inte helt enkelt. Kolla inställningarna.
Erik

14 Kicki:

Skulle inte vilja hamna med min fot under de där!

15 anki-itte:

Tittade på dina rejälä stöd, de behövs. Tack för din kommentar och tipset. Måste säga som Bertil här ovan. Vet inte hur man gör.

16 Bertil:

Tack för hjälpen !

17 Nett:

Vilken kraft det besitter i dem :)

Kommentera här: