Skräckfyllt


Hmm, klurigt fönster(-tema) som Susanne valt denna gång, skräckfyllt.
Men visst finns det möjligheter, fobierna är många... det finns så mycket mer än spindlar som kan ge kalla kårar. "Kalla kårar" var för övrigt namnet på en serie pocketböcker som alla innehöll skräck i olika form, tror i alla fall att en bloggkompis känner igen denna typ av kiosklitteratur.
 
 
De här skyltarna finns lite överallt i kvarteren just nu.
 

Tillhör troligen inte de vanligaste fobierna, men kanske lider du själv av "clownskräck"?
Det är ju lite otäckt med den ständigt glada sminkningen som clowner ofta har. Ingen tillfällighet att Steven King skrev en tegelsten där det otäcka visade sig som just clown.
 
 Ämnet clownskräck har behandlats i ett radioprogram.
 
Mer om clownskräck här!
 
Lite långsökt, jo jag vet, men jag hoppas Susanne har snälla ögon när hon ser mitt bidrag. ;-)
Här har du cirkusens hemsida, med clown och allt.

  
 
 
Det här inlägget blir samtidigt mitt bidrag till "Skyltsöndag", kul idé som Pumita började med och som flera bloggvänner också brukar lämna bidrag till.
Du får ha en skön vecka!
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Jag får kalla kårar av kiosklitteratur och cirkusskyltarna ger mig också lite otrevliga associationer (djur i bur osv.) så jag måste säga att du lyckades väldigt bra! ;) Önskar dig också en skön vecka och soliga dagar! :)

2 Klimakteriehäxan:

Clownskräck lider jag inte av - men är heller ingen fan!

3 larans:

Jag gillar clowner, t ex Charlie Rivel, så jag har ingen clownskräck själv. Men jag tycker du lyckats väldigt väl med att fånga något som många kan uppleva som skräckfyllt

4 Jah Hollis:

Inte mer långsökt än mitt besök i biltvätten, tycker jag. Och jag kan förstå att det existerar en fobi för clowner som man nog bör ta på allvar, som andra fobier.

5 Pysselfarmor:

Skräck som skräck - är man rädd så är man rädd oavsett vad det är. Jag är höjd- och djuprädd ;-)

Kommentera här: