Knäckebröd

 
 

 

När A. "bullrar" lite med knäckebrödet i plåtburken kommer fåren springande och buffar och knuffar för att komma riktigt nära honom. Det är en bra metod för att samla ihop fårskocken, locka med lite knäckebröd! Helt klart står Leksandsknäcke högt i kurs hos fåren som försöker ställa sig så nära som det går för att inte missa denna smaskiga utfodring. Några av de större fåren har ordentlig kraft när de knuffar sig fram för att få en bra plats i matkön. Det gäller att vara stark och bestämd och försöka dela ut brödet rättvist till alla fåren. Det märks att A. trivs när han får ta hand om fåren.

Närstudie är fototemat denna onsdag, här får ni mitt bidrag med några foton. ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
Här gosar A. lite extra med ett lamm som han själv varit med och hjälpt fram vid födseln.
 
 
Kanske ska bjuda på ett foto på något ännu lite yngre?
 
 
 
 
Här är åldern inte alls hög, vi talar om dagar och veckor!
 
 
Ett nyfött litet lamm får vara nära och alldeles själv med sin mamma i lugn och ro och för att må extra gott finns en värmande lampa i båset också.
 
Dessa ulliga får och lamm får bli mitt fotobidrag denna gång.
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Violen på Brandholmen:

Intressant och väl genomarbetat bidrag! Tala om närstudier! Tänk att får gillar knäckebröd, det var en nyhet för mig!
Ha en skön 1:a maj!

2 Mormor:

Nydelige bilder.
Det er godt å ha nærhet til dyr :)
Og det har A ser det ut til.
Ha en flott 1. mai :)

http://www.starbear.no/mormor/2013/05/01/narstudie/

3 Lena och Tommy:

Wow, vilka mysiga bilder!

4 SoF:

Man får tacka! ;)

Ha det gott.

5 Hanna:

Men du, här sitter jag och smälter framför datorn, så otroligt söta får och lamm. Ett riktigt trevligt djur som är riktigt gosiga om de lägger den sidan till. Kanonfint fångat! Ha en fortsatt fin vecka.

6 Stare Ström:

Verkligen gulliga bilder!

7 Pysselfarmor:

Och nu blev det en nostalgitripp tillbaka till barndomen och djuren i ladugården där norrut....är tacksam att jag vuxit upp i den miljön.
Underbara bilder och så vackert berättat och som alltid har du god iakttagelseförmåga och inlevelse...
ha det bäst!

8 Anita - Malta:

Vilka härliga bilder på de fina djuren ! Inte ofta ellr kanske aldrig har jag kommit dem så nära. Att de gillar knäckebröd hade jag ingen aning om. Undrar om det går lika bra med annat hårdtuggat än Leksands för det tror jag inte finns här på Malta ;-) Bland dina bilder faller jag mest för det lilla vita lammet efter den sista bilden. Vad du är duktig och väldigt generös som delar med dig av dina upplevelser. Syns ofta att du lägger ner en hel del av din tid på din blogg. Till glädje för oss andra. Ha en fin fortsatt vecka !!

9 Mona :

Leksandsknäcke, jo jag tackar jag. Det är till att ha god smak! Härliga bilder!

Kommentera här: