Skojigt


Susanne har fått fönstertemat "skojigt" som förslag och det ger mig anledning visa fönster från Gotland!
På Gotland utanför Visby söderöver ligger Kneippbyn. Där ligger bland annat ett färgglatt och skojigt hus som lockar barnfamiljer. Kanske har även du passerat förbi detta färgglada hus? Där brukar de bjuda besökare på en skojig teaterföreställning. 

 
Ett par poliser jagar efter Pippi.
 
Bjuder på några fler bilder... småsött kan man kanske uppfatta allt.
Sött är veckans "tema fredag" som Sinneskatten håller i, så det här blir mitt bidrag till det fototemat också, jag lämnar in även där.
Jag tycker hela villa Villekulla ser ut som en söt bakelse! ;-)
 
 
   
(Klicka bilderna större!)
 
Teaterföreställning vid Villa Villekulla i Kneippbyn. Underhållning kanske främst för de yngre, men skojigt även för vuxna när poliserna far runt och försöker fånga Pippi.
 
 
Skojig bugning efter föreställningen.
 
 
Så blir mitt fönsterbidrag denna vecka. Trevlig helg!
 
  
 
 
 
• Kategori: FönsterTaggar: Gotland, Kneippbyn, Pippi Långstrump, tema fredag; • Kommentarer (14)
Erik

Kommentarer:

1 Karin:

Ja, detta skojiga hus har jag passerat för ett antal år sedan. Härliga bilder du bjuder på!

2 Violen på Brandholmen:

Färgglatt och skojigt för barnen!

3 Pysselfarmor:

Skojigt absolut - får se om man kan ta med sig barnbarnen dit någon helg.
Hoppas allt är bra med dig.

4 larans:

Det var ju ett skojigt hus. Ett paradis för barnen...och fönsterfotografer! :-)

5 Hanna:

Absolut skojigt, Pippi kan ju inte bjuda på något annat än skratt. Dessutom är ju huset i så coola färger, tänk att måla om huset så i förorten ;0)

6 Susanne:

Åh, det är som att återuppleva sin barndom att få se de här bilderna. Kul! Spelades filmerna om Pippi in här?

Svar: Det spelades in många scener på Gotland, en del även i Visby. Men villa Villekulla har flyttats till Kneippbyn från annan plats.
Erik

7 Klimakteriehäxan:

Vilken härlig färgchock! Och tänk att du lyckats få in en kommentar hos Susanne, det klarar inte jag trots rätt många försök!

8 Rajson:

Ett hus man blir riktigt glad av!

9 B i r g i t t a:

Toppen! Bättre kan det inte bli tolkat :) Hur skoj som helst. Jo vi har varit där :)

10 Beppan:

Härliga bilder på ett riktigt skojigt hus!
Ser ut som en karamell...

11 llhertz:

Haha det var ett udda sätt att tacka för sig med baken åt publiken :)
Sött och skojigt ställe som jag inte har besökt. Men det kan ju bli, tack för tipset!

12 Jah Hollis:

Själva huset har jag aldrig varit vid, men i yngre dar har jag campat (vilt) i närheten (vid Högklint) tillsammans med vänner och det var rätt skojigt det med.
I går var det också rätt skoj när vi firade Saint Patrick’s Day (som ju infaller i dag, söndag) på stampuben Pickwick. Guinness och irländsk whiskey och två kompisar som fick vara discjockeyer och spela irländsk musik hela kvällen lång.

13 Pumita:

Underbart! Dit hade jag nog inte tagit mig av egen kraft så kul att få följa med dig genom bloggen. Verkligen skojsiga bilder!

14 Leena :

Villa Villerkulla har jag inte sett - och det är ju inte så konstigt eftersom jag inte varit på Gotland. Men där finns nog mycket att se, bland annat dina skojiga fönster.

Kommentera här: