Under ladan.


Varför inte delta i Sinneskattens "Tema fredag", det var ett tag sedan jag senast var med i detta fototema. Så här kommer mitt bidrag till "trassel" som är veckans tema.
 
 
Blandade uttjänade och slitna prylar har stuvats in under ladan på landet.
 

Ganska trassligt och småsnårigt under ladan. Möjligen en ställe där sorkar och möss trivs, märkte av lite rörelse och prassel där under... Ganska knepigt kan det bli att få ut all bråten. Saker som inte längre används har hamnat dit under årens lopp, kanske en vanlig metod (kanske ser det ut så under flera lador?!) Som stadsbo är det med viss nyfikenhet som jag betraktade bråten. Ladan har tjänat lite som en trasmatta ibland kan få göra, där under sopas skräpet in så syns det inte. Fast visst är det bättre att ta bort skräpet och städa ordentligt.

 
Mer "trassel" hittar du här hos Sinneskatten!
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Fin tolkning av temat och lite grann som det känns här hemma hos mig. Ja, inte vad gäller sorkar och möss, men kanske lite för mycket grejer på för lite utrymme om man säger så. :-)

2 Freja:

Liknar våra lador hemma runt föräldrahemmet. Fast de ser ut så där i, inte under...

3 Stare Ström:

Ska de städa där får de väl skynda sig innan skogen har tagit över! Det verkar växa fint där inne.

4 Kjell E/Flanören:

Igenkänning!
Uppvuxen på ett jordbruk, känner jag igen mig.
Så fort det fanns kryputrymme, så åkte där in grejor.
Trevlig tolkning av veckans tema.
Ha det gôtt.

Kommentera här: