Uppifrån



Kanske skulle jag kunna knåpa ihop en Fototriss denna söndag?
Temat denna trissvecka nr 190 är uppifrån. :-)
Dessa foton här under är onekligen tagna uppifrån alla tre, fast det är kanske inte helt enkelt att se vad de föreställer? En ganska blandad triss blev det denna gång.
   

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tjaa, plötsligt är jag lite osäker på mitt eget trissval! Men så här får det bli denna gång efter lite egna funderingar kring ett par av mina foton och vilket foto jag ska välja till trissen.
Bilderna kanske inte behöver någon närmare förklaring denna gång? Om jag skriver Norrström så tror jag även att första fotot inte blir något bottennapp. ;-)

 
 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Marit Johansson:

Fin och varierad triss, man undrar ju vad killarna i bild nr 3 håller på med, något bus kanske :)

2 Monica o Jacob:

Tycker det blev riktigt bra, den svartvita bilden på rulltrappan i (T-Banan) blir min favorit.

3 Stare Ström/Kråkvinklar:

Tyckte väl att det var ett vattenfoto det första. Ovanligt klart vatten? Varierade motiv i din triss!

4 Rajson:

Tvåan blir min favvo. Bild från vardagen.
Vad gör de unga på taket tro!?

5 Misswhatsit:

Det blev en bra triss med varierande motiv! Trean väcker lite oro i ett modershjärta:)

6 llhertz:

Jag gillar din triss, varierad och intressant!
Stolt prickar jag in, om inte Norrström, så Slussen iaf ;) och frågar med alla andra Vad gör männen på taket ;)
Ha en fin söndagskväll

7 Johanna:

Bra triss, kul med varaiation!

8 veronica-ifokus:

Tycker du har en bra varierad triss här!! Gillar rulltrappan. Funderar lite över vad damen sysslar med =)

9 Axart:

Fint trissat, gillar sista bilden bäst och undrar vad dom gör på taket..

AX

10 Johanna:

Nej, men det är inget krav på att bilderna måste vara nya. För då skulle jag nästan aldrig kunna vara med i fototriss! :)

11 Isdun:

först bilden är väldig spännande :)

12 Hanna:

Spännande bilder alla tre. Tunnelbanebilden är suverän, skulle själv gärna vilja fota en massa där. Sista bilden är lite lustig med killarna på taket släpandes på en stol eller något, men de har väl en anledning :0) En bra utvald triss!

13 Rantamor:

Undrar vad dom tre killarna hittar på, ska dom bara sätta sig å snacka på taket ???
Tycker mig se en som inte vill vara med på bild på din rulltrappebild...

Tjingelingen.

14 Karoleen:

Fin triss. Vackra bilder!

15 Linnéa:

Schysst "bottennapp" ser ut som en akvarellmålning. Bra val av bilder till trissen, kul med rulltrappan!

16 Pysselfarmor:

akvarell kan man tro på den första...
är själv väldigt sen med inlägg eftersom jag ägnat hela helgen till familjen och haft datorfritt....riktigt skönt ibland med det.

17 Bosse:

Jag gillar ettan och trean. Vattenbilden påminner mig om den tiden man satt vid Strömmen och rökte, tittade ner i vattnet, tänkte på Siddharthas tankar vid floden och mådde bra.

18 Anni:

Petar hon näsan i rulltrappan? Det trodde jag bara att bilförare ägnade sig åt när ingen (!?) såg dem ...
Gillar första bildens suggestiva känsla, vad är botten, vad är yta?
Och så grabbarna på Slussen - har de en stol också?

Kommentera här: