Spontan


Tog en spontan och oplanerad utflykt en bit bort, till annan söderförort. Promenerade iväg i det behagliga vädret, rena sommarvädret, så det blev en ganska lång promenad.
 
Fotot togs från tunnelbaneperrongen vid ändhållplatsen.
 
Idag fredag är det inte alls samma läge för någon längre promenad, det är grått och blåsigt. Det regnade tidigare under dagen och det har blivit betydligt kyligare. Det känns som hösten på allvar har tagit över.
Passade på att få ett foto på himlen innan jag satte mig på tunnelbanan och åkte hemåt, nöjd efter den spontana promenaden.
 
Kan passa bra till två fototeman, både till Petunias tema "Himmelsk" och till Sinneskatten som valt temat "spontanitet" denna fredag.
 
 
Fler spontana bidrag hittar du här hos Sinneskatten!
 
och även...
 
Många fotobidrag finns hos Petunia

 
Erik

Kommentarer:

1 Lena:

Ibland är det så skönt att göra något oplanerat!

2 Rantamor:

Ja snacka om att vädret också kom spontant över hela långa Sverige idag....
storm och regn hos mig...

Tjingelingen ha en finfin kväll.

3 Mormor:

To i ett :-)
Lurt.
Vakker himmel og flott bilde av din spontane tur :-)
God helg :-)

http://www.starbear.no/mormor/2012/09/14/spontanitet/

4 Eva:

Vilken vacker himmel :) När vädret är som på din bild är det lätt att vara spontan :)

5 Pumita:

Spontana promenader är klart underskattade! Nu vet jag inte om du hamnade nånstans där du inte har varit förr men det brukar ge "en extra krydda".

Tack, Erik, för info om matautomaterna! Det hade jag ingen aaaning om. :)

Svar: Tog lite nya vägar och kollade på några nybyggen under promenadens gång.
Erik

6 Birgitte:

Dejligt med en spontan tur og flot foto :-)

7 Pysselfarmor:

hmmm jag har tittat och tittat på din bild för att försöka lista ut var du var, men jag har ingen aning. Tror inte jag har varit vid den här ändhållplatsen....ja ärligt sagt det är nog bara två av tunnelbanans ändhållplatser jag varit - Mörby och Ropsten. Hoppas hösten blir så där vacker som på din bild!

Svar: Du undrar var jag tog bilden. Bilden är tagen på perrongen vid Fruängens tunnelbanestation, kameran riktad mot Västertorp i fjärran.
Erik

8 Pysselfarmor:

ahaa nää där har jag aldrig varit
;-)

Kommentera här: