Rosa.

 

Den här veckan vill Helena att vi uppmärksammar Rosa bandet i Fototrissen. Cancerfondens forskning är väl värd all uppmärksamhet! Så våra foton denna gång går i rosa, så också mina. Så här blir min triss denna vecka. Lite fångat under en längre promenad under lördagen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Liten bildförklaring. Så här blev min rosa triss till slut efter en stunds väljande. Några rosa tvålar funna i en butik i Liljeholmens galleria, ett rosa flerfamiljhus i Aspudden och så avslutar jag med en närbild på vår rosa snigel som kylskåpsmagnet, specialdesignad av dottern när hon gick på förskolan. Jag valde medvetet bort rosa blommor som jag också fångat på bild under lördagspromenaden, det finns säkert en del rosa blommor bland andra trissares bidrag när jag börjar kolla runt. :-)
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Maria:

Fin och varierande triss!
Lilla Snigel blir favvis :)
Ha en bra dag!

2 Hanna:

De där tvålarna såg riktigt härliga ut, kan tänka mig att de doftar riktigt gott också. Rolig snigel, ett riktigt konstverk av en liten tjej, sånt som är kul att ha kvar :0)

3 Monica o Jacob:

Härlig rosa triss, tvålen var läcker har aldrig sett något liknande;-)
Kul med en så duktig designer i familjen, ett riktigt konstverk.
Ha det bra;-)

4 Eva:

Fint med "annorlunda" bilder :) Snigeln är ju en skatt!

5 Hedwig:

Underbara snigel - vad månde bliva av den dottern?

6 Violen på Brandholmen:

Blev lite nyfiken på krämtvålarna, en nyhet för mig. Ett rosa hus mot blå himmel blir man glad av. Kylskåpsmagneten är riktigt cool! Fin triss i rosa!

7 Pysselfarmor:

När jag går förbi sådana där tvålaffärer och om de har dörren öppen till butiken, så börjar jag alltid nysa ....

Vacker "blek" rosa färg på huset och snigeln är ju bara så söt! Sådana saker är roliga att spara och så när de får barn så tar man fram dessa minnen från förälderns barndom.....

8 Lena och Tommy:

Lite småkul och blandad rosa triss!

9 Beppan:

Härliga tvålar!! Mest till lyst hos mig som använder flytande varianter numera.
Rosa hus påminner mig om Pomperipossa....
Snigeln är ju bara för go´!!

Kul triss!!

10 Stare Ström/Kråkvinklar:

Vilka roliga bilder du har i din triss!

11 Gunsside:

For et flott rosa hus, ikke mange av den ;)
- såpene ser nydelige ut, lukter sikkert deilig ;))

12 Anna ....tassar in..:

Ja så rätt du har..det är blommor i överflöd idag..din triss är väldigt färgstark o fin. Huset är ju väldigt originellt i sin rosa ton och lilla snigel akta dig är ju fenomenalt charmig..

13 SigridfraEnget:

Snyggt löst! Jo, blommor finns det nog några av...

14 juanna:

Den rosa tvålen ser riktigt aptitlig ut - mer paté än tvål.

15 Cecilia Artista:

Läckra tvålar med fin bärdoft!
Gillar också ditt rosa hus, lite ovanligt med fint!

16 Tina:

Ha ha ha du gjorde som jag, valde bort blommorna som också jag fotade. Fin och varierad triss du ordnat och du har rätt. Tre tjejer finns i min barnbarns skara av fem. Man måste ju ha leksaker här hemma fast barnen flugit ut för länge sen :)

17 The one and only Nettan:

De där tvålarna ser verkligen krämiga och utsökta ut :-). Och blommor har jag stött på hos många så din tanke var rätt. / Nettan

18 Misswhatsit:

En bra triss med variation! Alla tre bilderna passar ypperligt till temat men jag är lite svag för väldoftande tvålar så dom blir favorit den här gången:)

19 Della / Var Dag ett Äventyr:

Den där snigeln är jätteläcker.

20 llhertz:

Du bjuder på en varierad ask ögongodis idag, kul bilder. Jag gillar alla tre för deras olikhet men med samma gladfaktor :)
PS Jag tänkte precis som du idag och valde bort blommorna.

21 Anita A:

Smart grepp att skippa rosa blommor, själv bidrog jag med, ja just det - rosa blommor. Gillar det rosa huset, för att inte tala om den lilla snigeln!

22 Steffe och Ingrid:

Rolig och fyndig triss på det rosa temat.

23 Axart:

Cool triss!

AX

24 photoartbyanna:

Fint! Gillar tvålarna lite extra - fina nyanser du har fångat där! :)

25 Hero:

Fin och varierad triss! Det rosa huset är fint och lilla snigeln söt!
ha en fin vecka!

26 Linnéa:

Hmm, är du säker på att tvålarna inte går att äta! Ser ut som mat, tror att nån av dem kan man stoppa i badkaret och då poppar massa rosor upp. Bra val till trissen. Ha en go vecka Erik!

27 Marit Johansson:

Åh sådana tvålar gillar jag, ser ut som kakor. Fint trissat!

28 veronica-ifokus:

Men så härlig triss gillar verkligen den kreativa rosa snigeln!!! FIN!!! Tvålarna skulle jag verkligen vilja testa =)

29 Mormor:

Falt for sneglen, jeg da. Og du har rett, masse rosa blomster, rundt forbi.
Ha en trivelig mandagskveld.

http://www.starbear.no/mormor/2012/10/07/fototriss-del-192-rosa-for-rosa-bandet/

30 Åke:

Oj sån fin kylskåpsmagnet! Sina barns designade saker värmer ens hjärta mycket väl. En varm triss.

31 Karoleen:

Kul triss - kreativt! =)

32 Tomtan:

Du har rätt. Många blommor är det :D Även hos mig..... En riktigt fin triss!!! Gillar snigeln.

Kommentera här: