Frigående

 
En lämplig musiktitel vill Birgitta som håller i Onsdagstema se denna vecka.
 
Väljer ett foto från konstutställningen jag besökte i helgen (se även Fototrissen här). Fick mig att tänka på en speciell låt.
 
Minns ni hitlåten "Who let the dogs out?" med Baha Men.
 
 
Tycker den passar bra till bilden, kolla på Håkan till höger och den påklädda hunden. Kan nästan tro att han frågar just den frågan.
(Kanske ska nämna att Håkan Steijen inte är hundägaren.)
 
Tittar in hos Birgitta och ser att hon har valt "Bang Bang".
 
Varför inte bjuda på mitt låtval också, om du skulle ha glömt den (inte lätt när man hört den).
 
 
 
 
Det finns ju hundväder påstås det. Kanske inte riktigt samma sak, men...
 

När vädret förändras till det sämre och det kommer en stormvind har vi inte så mycket att sätta emot. Det märks nu när orkanen Sandy drabbat USA:s östkust och ställt till med stora materiella skador. Finns olika hemsidor där de har samlat en del foton, som CNN som har samlat väderbilder här att titta på.
En del foton är ganska otroliga, vilken kraft i stormen.

Lätt att bli ödmjuk mot naturens krafter. Kolla här, SvD samlat ett bildspel på förödelsen i Sandys spår!

 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Den hade jag tänkt att ta men ändrade mej i sista stund, bra låt man blir glad av den;-)
Ja nog har dom haft ett riktigt hundväder i staterna alltid.
Ha en bra dag;-)

2 Violen på Brandholmen:

Det var en rolig bild till en bra låt! Hundväder är inte kul att råka ut för, förfärliga bilder från USA.

3 Mormor:

Herlig. Stakkars liten, den virket ikke bekvem :-)
Ha en flott dag :-)

http://www.starbear.no/mormor/2012/10/31/sangtittel-i-onsdagstema/

4 Birgitte:

Sjove billeder men ikke sjov med stormen, uf:-)Det må være en fin hund;-)

5 Anki:

Precis så ser han ut... Bra låt - gillar den!

6 Hanna:

Stackars hund, undrar egentligen hur pass mycket hundar gillar alla utstyrslar de utsätts för. Men det kanske är så med de små och taniga hundarna, de behöver vinterjacka precis som vi. Kul låtval, den kan man verkligen skaka rumpa till :0)

7 Pysselfarmor:

:-))
ojaaa den låten! Glad! Det var längesedan jag lyssnade på den!
Fiffigt löst av dig.....kanske du gillar mitt låtval också.

8 Eva Trillian:

:) Rolig koppling! Leende går jag nu till lunch! :)

9 Gärdsmygen:

Humor i ditt bidrag ! Låten minns jag väl.
P.S. Tycker det skulle vara jobbigt att klä på hunden när man ska gå ut.

10 Lena och Tommy:

Absolut passande musiktitel:))

11 Bitten:

Passande bild! Men jag tycker inte om utspökade djur.

Svar: Det gör inte jag heller, men antar att den frös. Blev lite förvånad när damen med hunden bara klev in på utställningen, fast man kan kanske inte vara allergisk mot så små hundar?
Erik

12 Anitas Blogg - Malta:

Men den låten har jag ALDRIG hört. Och när jag ser andras kommentarer verkar jag vara den enda. Vad kul!! Då är man lite udda som vanligt ;-) Låten verkar passa bra till din bild. Väldigt vad hunden var påklädd. Undrar om vovven verkligen tycker det är bekvämt i den utstyrseln. Du påminner om naturens krafter. Ja, de är enorma och visst blir man ödmjuk. Det som händer/hänt nu upprepas ju ständigt på olika platser i världen. Jordskalv, tsunamis, orkaner.. Nä.. man vill helst inte tänka på det men kan ju inte heller blunda för verkligheten. Är bara tacksam så länge ingen nära drabbas men lider även med de drabbade. Dina bilder väcker starka känslor.

13 Marit Johansson:

hehe.. gillar din tankegång där!

14 Anonym:

Haha, här var det drag! Den låten har jag aldrig hört men bättre sent... =) Perfekt till bilden, bara inte den lilla förnäma pudeln blir förnärmad. ;)

15 Pumita:

Jaha, och det var jag som skrev kommentaren ovan. :)

16 Pialotta:

Stackars USA som får jobb att bygga upp allt som förstörts, men då kanske det blir mer arbetstillfällen .. Minns låten mycket väl :) Ha de gott Erik.

17 Huldra:

Herlig! Så jo ikke hunden og eieren før jeg leste teksten din. Morsom vri :)

18 Erik Semlan:

Tack för alla kommentarer. :-)

19 Anita A:

Måste medge att både låt och artist är okända för mig. Men bra kombo låt/bild!

20 Nett:

Vilken bra musik till bilden, det var ett bra val :) Min son står och diggar här just nu ;)

Kommentera här: