Resor


Resor kan ske på väldigt olika sätt och till många olika platser. Resan kan vara kort eller lång. Hur man reser kan variera! Det märks säkert bland bidragen hos Sinneskatten när hon har valt resor som fototema denna fredag! Brukar ofta bli intressanta möten med för mig nya människor när jag är ute och reser, det spelar ingen större roll om resan är kort eller lång.


Har valt ett foto från ett fjärran land, just denna resa skedde i ett makligt tempo.

 
 
Ett enklare sätt att resa och jag tror inte de skulle så långt bort heller.
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Stare Ström/Kråkvinklar:

Så behagligt det ser ut! Med den farten hinner man titta på omgivningarna också!

2 Violen på Brandholmen:

Den resan skulle passa mig perfekt! Att ta sig fram i sakta mak och hinna smälta alla intryck, en lisa för själen!

3 anemonen:

Att resa i sakta mak låter fint tycker jag, Jag gillar att resa i våra nordiska länder. Skynda långsamt och en trevlig helg till dig och de dina.

4 Anitas Blogg - Malta:

Härlig bild från ett fjärran land. Lite kontrast där mellan åkdonen ;-) Att sitta i en bil eller på en höbal som dras av en åsna. Skönt att resa i långsamt tempo när vardagslivet ibland är lite för hetsigt. Trevlig helg !
P.s. Den senaste tiden hamnar dina kommentarer alltid bland min skräppost!! Det gjorde den inte förr. Nåja..plockar upp dig omedelbart så snart jag ser dig för där passar du inte alls ;-)

Svar: Undrar varför jag hamnar i din skräppost? Bra att du berättar. Trevlig helg önskar jag dig också!
Erik

5 Mormor:

Det var passelig mormortempo :-)
Det er deilig å kunne reise i mak.
Ha en flott kveld.

http://www.starbear.no/mormor/2012/11/02/resor/

6 Eva Trillian:

Miljövänligt resesätt :) Och i ett tempo vi alla skulle må bättre av!
Önskar dig en fin helg!

7 Hanna:

Där kan vi snacka om gatubild från en annan del av världen, inget man springer på i Stockholm. De kan tempot och behöver inte stressa för att hinna hem till något tv-program :0) Fint!

Eftersom jag vet att du gillar övergivna platser så måste jag tipsa dig om en ny serie som börjar på Kunskapskanalen imorgon söndag. "Moderna ruiner" kl 20.00 Läs mer på länken nedan

http://www.svt.se/moderna-ruiner/

Svar: Verkar kunna vara intressant, den där nya tv-serien, tack för tipset Hanna. :-)
Erik

8 Rantamor:

Härligt foto i en värld där det inte stressas så mycket ser det ut som,
och en lite resa är ju också en resa.

Tjingelingen.

9 Pumita:

Där sitter gubarna och dividerar om ditten och datten. Ett perfekt sätt att resa i vardagen! :)

Kommentera här: