Ljus

 
Kanske en ljus triss kan behövas nu i novembermörkret?
 
 

Börjar med ett stort ljusinsläpp uppifrån Norrland, närmare bestämt Västerbotten!
 
 
Det är tävling i denna Fototriss som jag nästan höll på att glömma.
 
Fototriss nummer 199 och en tävling också!
 
Priserna till tävlingen denna vecka kommer från Coolstuff!

Det är verkligen dåligt med ljus ute nu i novembermörkret, men kanske snön som nu faller kan göra det ljusare. Kan bli otäckt halt om det fryser på, för det är väldigt blött efter allt regnande och nu snöslask på det.
Backar lite fotografiskt i tiden...
 
 
 
Lite höstljus fångat mellan träden.
 
 
 
 
Så det tredje fotot för att det ska bli en triss. :-)
Väljer att bjuda på en ljus sommardag, något att kanske längta efter?
 
 
Badtemperatur i vattnet (svensk badtemp kring tjugo grader).
 
Skön, ljus sommardag får avsluta min triss denna gång. Ljus fångat på lite olika sätt.
 
Ta det försiktigt i mörkret och halkan!
 
 
 
 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Erik Semlan:

Bra att jag hann lämna in i tid. Bra tema, ljus behövs i novembermörkret. :-)

2 Maria:

Vilken härlig blandning av ljusbilder. Tycker om dem allihop :)
Ha en fin kväll!
/Maria

3 Tinaspicture:

Härliga bilder med ljus. Jag fastnar för ljuset i skogen. En fin skogsbild.

4 Anitas Blogg - Malta:

Vilka fina bilder !! Fantastiskt ljus i alla tre men ändå så olika. En fin och varierad triss. Gillar första bilden väldigt mycket för den är så storslagen och stilren på något vis. Men inget går nog upp mot naturens ljus. Höstbilden och din blåa sommarbild är nog ändå bäst ;-) Du nämner snö !! Imorgon bitti flyger jag till Stockholm. Har helt missat att kika på väderprognosen. Nu måste jag nog skynda mig att packa om min väska med lite varmare kläder. Snö !!! Redan... Åh nej.. Äh.. man får ta det med en klackspark. Det lyser ju upp lite i vintermörkret. Ha det gott i kylan och tänd ett par ljus. Det gör jag här på Malta. Det brukar värma en frusen själ ;-)

Svar: Nu har det kommit en del snö här, är halkigt på vägarna. Så du får besöka ett snöigt Stockholm, hoppas du får en trevlig vistelse. :-)
Erik

5 Beppan:

Visst behöver vi ljus denna årstid. Det gäller att ta vara på det lilla som finns...
Det där insläppet från Västerbotten var speciellt! Var har du hittat ett sådant?? Gillar den bilden lite extra. Intressant att betrakta....

6 Misswhatsit:

En fin ljustriss! Första bilden blir min favorit, inte bara för att den är från Västerbotten, utan pga spännande perspektiv:) Det är ju hemmaplan för mig, men jag kan inte räkna ut var du tagit bilden.
De övriga två bilderna bjuder också på vackra vyer.

7 Pumita:

Tack för dina fina bilder! Gör det mycket lättare att stå ut med mörkret. Fast nu har vi ju snö... får se hur länge.

8 Inger Maryissa:

Vacker foto med höstljuset mellan träden i skogen.
och fotot med den blå himlen och vattnet en ljus sommardag.
Och ja, trots att vintern bara börjat så kan man ändå inte låta bli att längta till sommaren.
men tiden går fort...
ha det så gott

9 Della / Var Dag ett Äventyr:

Tack för det ljuset.

10 Stare Ström/Kråkvinklar:

Vilket fint ljus du sprider!

11 Hanna:

Fina ljusa bilder, första bilden med fönstret är pampigt och ger ett rejält ljusinsläpp. Nu har det ju kommit lite snö, så det är lite ljusare ute. Ska det vara vinter ska det vara snö, annars kan det kvitta.

Kommentera här: