Kvadratiskt fönster



 
Kvadratisk är ju inte den vanligaste fönstersorten som Susanne vill se som fönster denna vecka. Många fönster är rektangulära och några kan till och med vara runda i formen. Men ibland är de kvadratiska i formen, som dessa hotellfönster. Först ett par fönster från insidan.
 
 
Fönsterrutor som är lika höga som breda.
 
När jag ändå visar ett kvadratiskt fönster så passar jag på att visa andra hotellfönster utifrån, från andra sidan älven också.
Lite olika format, men en hel del helt kvadratiska fönster syns på fasaden också. :-)
 
 
Ganska stilla och lugnt på ytan.
 
En hel del kvadratiska fönster på hotellet i Lycksele.
 
Tänkte först visa upp några fönster från Riddarholmen, men valde dessa fönster istället. ;-)
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

Fin skogsmiljö som utsikt också. Bild nummer två är ju helt underbart vacker med sin spegling. Ser ut att vara ett riktigt trevligt hotell.

2 Anitas Blogg - Malta:

Vilken fin utsikt det var från det hotellrummet !! En grön oas ;-) Din andra bild är ju helt fantastisk med speglingen i älven. Brukar vara lite trist att bo på hotell men det där ser ju riktigt mysigt ut. Nu glömde jag nästan dina kvadratiska fönster ;-) Men de finns ju där. Helt tydliga !

Svar: Man sov gott! Jag gillar också glass, blir sugen av ditt fönster. :-)
Erik

3 Pysselfarmor:

ahaaa tyckte väl jag kände igen byggnaden! Lycksele - "min" närmaste stad. Jo där har jag också övernattat en gång. Deltog i ett stort arrangemang där.
Ha en skön helg!

4 Kicki:

Ja, de flesta verkar vara rektangulära! Den sista bilden är så snygg!

5 Rajson:

Jag gillar verkligen när naturen kommer in i rummet som första!
Har funderat på att samla alla bilder jag tagit från div hotellrum jag bott i.
Det första jag gör när jag kommer in i ett hotellrum är att kika ut genom fönstret- Älskar rum med utsikt.
Senast hade jag en helt fantastiskt över Istanbul,ville helst inte lämna rummet!
Fint bidrag!
Ha det gott!

6 Susanne:

Vilken vacker bild den andra! Kvällstämning och känsla i den.

7 Violen på Brandholmen:

Andra bilden är otroligt vacker! Du har verkligen fångat kvällstämningen! Ser så lugnt och fridfullt ut!

8 Pumita:

Ser onekligen lite annorlunda ut. Den andra bilden är helt fantastisk! Vilken miljö att övernatta i, så fridfull. :)

9 Anita A:

Trevligt hotellrum med (nästan)inbyggd natur. Och kvadratiska fönster. Vackert fångad bild vid älven, gillar speglingen.

10 Anna ....tassar in..:

Vackert smakfullt..aha lugnt på ytan..men annars..helt galet och förfärligt härligt..hi hi..:)

11 Leena:

Det verkade först som ett rätt lätt tema men var svårare än jag trodde att hitta kvadratiskt fönster. Du har lyckats bra med båda bilderna!

12 larans:

En vacker kvällsbild på hotellet och kvadratiska fönsterbilder båda två!
Funderade själv ett tag på att i detta tema bidra med ett cirkulärt fönster som du nämner i ditt inlägg här: cirkel= kvadrat med runda hörn :-)

13 Linnéa:

Spännande hotellrum och jättefabrik. Många fönster blev det och snyggt!

Svar: Ett hotell kanske man kan se som en jättefabrik... ;-) Det är två foton på samma hotell jag visar, innifrån rummet och så från utsidan en bit ifrån och från andra älvstranden. Ha en skön söndag. :-)
Erik

14 Klimakteriehäxan:

Ovanligt fridsam utsikt för att vara ett hotellfönster!

Kommentera här: