Kommentarer:

1 Birgitte:

Den er fin og det er svært at se om det er sandt:-)

2 Erik Semlan:

Vad får man om det nappar?
Verkar vara flera som försökt fånga något bland trädgrenarna, undrar vad?

3 Marit Johansson:

Aha.. det är fiskegrejs där bland grenarna :) kan mycket väl vara sant!

4 Violen på Brandholmen:

Jag tyckte att ditt första bidrag var både bra och roligt! Tro inte annat!

5 Anitas Blogg - Malta:

En till.. ? ;-) Den här var kul men för min del kanske lite knepigare. Någon har fiskat men fått napp i trädet. Lätt hänt, inte var han/hon (hen) bakom flötet iallafall. Smart att koppla denna bild även till Himmelsk.
Uttrycket "Hen" träffade jag faktiskt på för första gången hos dig. Hade aldrig hört det tidigare och förstod först noll. Hit har debatten inte kommit ännu och lär nog inte komma heller. Gokväll !!

Svar: Det blev så denna gång, två olika varianter. Att en del ganska marginella uttryck inte når dig nere på Malta kan jag förstå. Klart att det finns en del skillnader i vardagen om man bor på Malta eller i Stockholm. Trevlig kväll. :-)
Erik

6 Mormor:

Lurt fiskeri :-)
Ha en flott søndag :-)

7 juanna:

Tror att du fått med en liten lögn bland sanningen!!?

8 Maria Lundmark Hällsten:

Fast är det du som är bakom flötet... eller framför, hm... :)

9 Linnéa:

Kära Erik, denna bild med flötet i trädet, stämmer helt med mina erfarenheter från fiske. Kraftledningar, träd och allt möjligt kan man (jag) fastna i. Stackars L får kämpa. Så bilden är otroligt sann!

Svar: Hi hi, visst kan olyckan vara framme, ibland går det inte riktigt som man vill. :-)
Erik

10 Marit:

En dupp altså! Kan tro jeg studerte på hva den røde dingsen der var. Litt stor til å være et rognebær og litt liten til å være et eple .. kanskje litt feil tre for både det ene og det andre her. ;) Fisking har jeg overhodet ikke tålmodighet til. Ikke engang makrellfisking.

Kommentera här: