Ventilerat fönster.


Susanne vill se ett ventilerat fönster denna gång.

Jag fann några små fönster när jag vandrade runt på Södermalm i det fina vädret tidigare idag. Tycker de kan passa ganska bra till veckans tema.



Olika effektiv ventilation vid några fönster.

Jag hittade dessa mindre fönster som tappat i ljusinsläpp när några smårutor utnyttjats för att gynna ventilationen istället för ljusinsläppet. Sedan verkar det ändå inte ha räckt till för själva ventilationen. Ännu större ventilation, med sugande fläktar, har kopplats till utrymmet.
Inte alltid så lätt med ventilation. Den längst till vänster tycker jag själv verkar i minsta laget. Lite av tripp, trapp, trull här kan jag tycka. :-)
Hoppas att ventilationen nu är tillräckligt bra i lokalerna.
Jag är glad att temperaturen stigit så pass att jag nu kan sova med öppet fönster på nätterna utan att frysa.



Andra bidrag på ventilerat hittar du här


Erik

Kommentarer:

1 Karin:

Så härligt att du varit ute och fångat en helt färsk ventilerad bild!

2 Anna ..tassar in..:

Ja men jag ser..småfönster mitt i den makalösa manicken...



Titta här står en manick som ser rätt konstig ut

Det är en jättestor mojäng med en förnicklad strut

Här är kugghjul och propelrar så vitt jag kan se

Kanske du kan vara så hygglig och förklara vad det är? :)



Ha en fin helg..hälsa frun kram från Annapanna

3 sven:

oj, här får vi både fläkt och ventilations galler i en och samma bild. mer ventilerat än så kan det väl knappt bli

4 Hanna:

Här kan det inte bli annat än ventilerat. Bra val till temat.



Angående min bild, gamla I3 är redan om- och utbyggt. I de gamla kasernerna är det nu lägenheter och i det vackra trähuset jag fotograferade bor det också någon. Bra att det kommer till användning.

5 Pysselfarmor:

Ja här var det dagsfärsk ventilation ;-)



Jag EventileradeE min motorcykel kan man säga i stället så jag hade inte tid att klicka fast någon dagsfärsk bild ;-))

Var hämtade den utvilade Bettan idag från vinterförvaringen.....

6 Pysselfarmor:

Kolla in så utvilad och fräsch Bettan är ;-)



http://pysselfarmors365plusenbild2012.blogspot.se/2012/03/instrumentbrada-164-av-366.html

7 Fia:

Det där ser ju onekligen spännande ut! Jag blir lite nyfiken på varför det är både småventiler och en jättefläkt.

8 Pumita:

Jaa, grattis! Du gjorde det jag bara tänkte. Såna här fläktar utanför huset har jag sett precis överallt under mina resor men tror du jag hittar en sådan bild när jag behöver det? Nej, inte nånstans. Att det är dagsfärskt gör inte saken sämre. En riktig fullträff! :)

9 Mia:

Jaa du...när jag var liten var ventilation samma sak som öppna fönster! Nu ska man vara raketforskare för att begripa.... ;-))

Ha en fin lördag, Erik!

10 juanna:

När din bild kom upp tänktes tanken "tripp - trapp - trull". Men just dessa ord kan jag inte använda eftersom du redan skrivit dem.

Du är än så länge den ende som har trippel-ventilering!!

11 llhertz:

Storstilat med trippelventilering :)

Min är singel men i övrigt kanske våra fläktsystem har samma grundtanke (snillet spekulerar ;)

12 Mona:

Det blev ju en perfekt bild på temat. I den här miljön passar ventilationen in, men många gånger placeras såna där hiskeliga apparater på ett för omgivningen helt okänsligt sätt.

13 larans:

När det blir lite sommarvarmare längre fram, så kanske det inte hade varit helt fel med en sådan där "anläggning". Fin bild på veckans ventilerade tema!

14 Lissen:

Nu för tiden så måste ju ventilationen vara efter vissa lagar och förordningar. Annars blir det väl något vite.



Skulle också vilja promenera på fina Södermalm



Ha en fin helg. // Lissen

15 Jah Hollis:

Visst behövs de där anläggningarna för att få till ventilationen, men naturlig ventilation är väl ändå bäst. Ännu en gång blev det en viss likhet med mitt bidrag. :-)

16 Stare Ström/Kråkvinklar:

Där måste det vara väldigt fint ventilerat! Lyckad bild!

17 Susanne:

Det var väldans vad rör det måste till för att ventilationen ska fungera. Ja, att öppna ett fönster skulle kanske förstört ventilationsanläggningen.

18 Erik Semlan:

Tack för alla kommentarer. :-)

Kul att kika runt på fönsterbidragen.

Tror jag snart bloggar ett bidrag som handlar om detta, på sätt och vis.

Kommentera här: