Upphängda.


Ibland är det mystiskt motiv man finner under en promenad. Det är samtidigt kul när jag finner lite udda motiv att fotogafera, det gillar jag.
På entrédörrens handtag till vår gamla närbutik hängde dessa! Det är ju en speciell dag idag, så då kan kanske dessa kvinnliga tillbehör passa ganska bra, på något skevt eller skruvat sätt? Ja, en del som besöker bloggen vet väl hur jag kan klura och tänka mellan varven.


Lite konstigt ser det ut. (Klicka bilderna större!)

Stora kupor verkar det vara på BH:na. Kanske kan det vara någon som fyndat i grovsoprummet och sedan ångrat sig och hängt upp dem på dörren?
Butikslokalen kommer väl aldrig att bli någon liten matbutik igen, som det förut har varit under många år.
Senast huserade en lite udda kristen grupp i lokalerna, men nu är där bara tomt. Lite tråkigt tror jag flera som bor i närheten tycker att det är att lokalen står tom och öde.
Nu över till något helt annat. Kanske mer passande?


Del av tandläkarmottagningen hos Max. (Klicka större!)

Tandläkare Max låter olika konstnärer hänga sina tavlor i väntrummet vid Telefonplan. Det gillar jag, att hon stöttar kulturen på detta sätt. Konstnären Tommy Tallstig målar en del porträtt, gärna på olika musiker. Han är den konstnär som just nu hänger hos Max.


Kända musiker målade av Tommy Tallstig finns i fönstren hos Max.



Bilar finns det också på en del tavlor hos Max.



Detta får bli mitt lite spretiga bidrag till  denna vecka. :-)
Kanske något du gillar...



Du hittar fler bidrag här

Erik

Kommentarer:

1 Beppan:

Det var ju också ett sätt att uppmärksamma kvinnodagen på.... :-)

Knepigt att det ska behövas en speciell dag för det egentligen. Särskilt i vårt förhållandevis jämställda land. Lönerna ska vi inte diskutera här....



Härligt att ha ngt vackert att fästa ögonen på där hos tandläkaren! Det finns nog en klok tanke bakom...

2 Hanna:

Haha, härliga bilder!

3 Linnea:

Ha,ha, ha! Signal till herrarna, köp en bukett blommor till de kvinnor som finns hemma.

4 Mormor:

Liker at tannlegen støtter kunstnere. Men ikke si "Carpe dentum" til ham, da sier han sikkert "Gap opp" og tar tak.

Alltid trist med tomme lokaler på gateplan. Det blir "hull i" en perlerad på en måte.

Ha en fin dag :-)

5 Cajsa:

Fina bilder, kul vad man kan hitta när man är ute och går!

6 Hanne Bente:

Hejsa.

Flotte billeder du viser.

Tak for pæne kommentaren på min blog.

Min blog er desværre ikke opbygget sådan at man kan trykke på billederne så de bliver større - beklager.

Min fotoblog er til naturbilleder - jeg har en anden blog til "de nære ting".

Ønsker dig en god aften.

/Hanne Bente - hbt.finus.dk

7 Zanna:

Hi hi jag gillar de snygga bh.arna :) Målningen på bilen är supersnygg :)

8 llhertz:

Fantasifull dörrprydnad ;)

Ser ut att hänga på tork i solen. Får mig att längta till dagen D när tvätten kan hängas på tork utomhus.

Heja Max, ett riktigt bra initiativ till glädje för både konstnär och publik.

Tack för din fina kommentar!

Jag måste börja plugga silokunskap nu :)

Räknar med god hjälp från SigridfraEnget som har erfarenhet från jobbet.

9 Lasseivomma:

Bra initiativ av tandläkaren att visa lite icke-kända konstnärer, och vilken glädje att komma dit och få se lite olika på väggarna, inte samma resemagasin som man läste förra året när man var där. Tror jag ska tipsa min tandklinik.

BH-demonstrationen gillar jag, släpp tuttarna fri, det är vår.

10 Anitas Blogg - Malta:

Ja, det var utan tvekan en udda "prydnad" på den gamla närbutiken. Att det hänger ihop med att det är Internationella Kvinnodagen förstår jag mycket väl att du klurar och lurar på ;-) Tandläkare Max har gjort ett verkligt bra intiativ. Gud vad trista väntrum kan vara men här var det annat. Gillar konstnären Tommy Tallstigs porträtt. Den ena på Plura men vem är den andra? Svårt att se. I Like ditt inlägg och övriga. Alltid givande att läsa dina texter och se på intressanta och roliga bilder. Som en påse Gott & Blandat ;-)

11 SigridfraEnget:

Häftiga bilder på kvinnodagen! hehe.

12 4U2:

Gillar dina bilder och dina tankar och funderingar. Undrar om tandborsten är i jätteformat eller tavlan i miniformat. Ja visst, jag kan också fundera när hjärnan är på det humöret :)

Sedan måste jag tacka för alla kommentarer du lämnar hos mig, det känns som om du verkligen tar dig tid att reflektera innan du skriver något. TACK!

13 anemonen:

Jag gillar dina foton och det är alltid lika trevligt att komma hit och läsa.Tavlor är väl snart ett minne blott om man ser till de unga för de skall ha fotokonst på väggarna. Jag gillar tavlor, och vad fint av tandläkaren att låta konstnärer visa sina alster. BH arna har säkert hängts dit pga kvinnodagen tror jag. Ha en fin dag.

Kommentera här: