Snabb.


Väderväxlingarna går snabbt just nu, nyckfullt väder.
Just nu har det blivit kallt igen, men våren kommer säkert tillbaka.
När solen sken senast så var det snabbt ett par som valde att sitta ute och njuta av var sin malt.



Snabba på plats för att testa en malt sittande ute vid restaurang Landet.

Här kan du läsa lite om vårdagjämningen! Nu börjar solen skina mer och mer av dygnet, skönt. Men då måste solen ta sig igenom molnen, verkar svårt just nu (i alla fall här). ;-)




Här finns fler tolkningar på snabb

Erik

Kommentarer:

1 Anonym:

Ja snabb får man vara när solen tittar fram och man vill hinna sitta en stund o lapa lite. Våren kanske är här också, fast i går morse så var vintern här igen. Men i dag ser det bättre ut.

Skön bild!

2 Lasseivomma:

En uteservering är ju mysigt, tyvärr är den ofta full av rökare, men man får hålla sig i lovart så går det.

Hoppas våren fortsätter i morgon som dom spår, för just nu är det kallt.

3 Mia:

Jajamen, det gäller att vara snabb och passa på!

Första ute-ölen/vinet/kaffet är väl sååååå gott! L

4 Carina - inspirera:

Härlig bild - nu gäller det minsann att ta till vara den sköna vårsolen...man måste vara snabb :)

Ha en trevlig tisdag.

Kramen.

5 anemonen:

En trevlig tolkning. Nu längtar även jag att sitta ute och fika. Tänk förr brukade alltid hela min familj åka ut i naturen med stor fikakorg och äta och leka med barnen. Nu är de gamla borta och ingen tar intiativ längre till den så uppskattade utefikan med lek. Kanske för att barnen nu är tonåringar och tycker det är pinsamt. MEN jag gillar utefika = gofika Ha en fin dag.

6 Monica o Jacob:

Härlig bild, det är konstigt det där att maten smakar mycket bättre utomhus;-)))

Ha en bra dag;-)

7 Mormor:

Hurtighet må til om man skal nyte solen.

Her har det vekslet - snabbt :-)

Flott bilde, :-)

8 Ingrid:

Idag är det braskande rubriker på löpsedlarna som berättar om försommarvärmen som ska drabba oss till helgen. Jag känner att de nog tar i i överkant!!



Ha en fin fortsättning på veckan!



9 Lena o Tommy:

Ja nu får man allt ta vara på de fina stunderna för det kan verkligen svänga fort! Mysig bild!

10 asbjørg:

Åja,været skifter fort!Det gjelder å utnytte det når solen titter frem!

11 Stare Ström/Kråkvinklar:

Det gäller att snabbt ta vara på den minsta lilla solglimt!

12 Pialotta:

Där fick du en riktigt Vårbild Erik.. vad jag gillar din bild.. Snabbt rusar jag vidare ;) Ha de gott i Vårdagjämningstid :)

13 llhertz:

Där har du allt fångat en sann högtidsstund som lovar många långa dagar utomhus alldeles snart.

Tycks vara en trivsam krog som tänkt på att fixa några platser i solen för sina gäster :)

Det är ju vårdagjämning men just idag leker våren kurragömma i min del av landet också. Men snart vänder det ;)

14 Pumita:

De rusar väl lika snabbt in igen när det börjar snöa. ;)

15 Marit Johansson:

Vilken fin bild. Jo vädret kan verkligen ändra sig fort, idag hade vi fint på förmiddagen sen slog det om och ikväll snöar det, jag trodde ju att våren var här!

16 Birgitta - FOTO:

Det inlägget blir man glad av :) Det gäller att snabbt passa på solen :)

17 Mad World:

Snabba vändningar här också. Förra veckan satt vi också ute varje dag, fast på varmare breddgrader förstås. I morgon ska det visst bli varmare, så då kanske trädgårdsmöblerna åker fram.

18 Pysselfarmor:

ja uj uj det finns riktiga "friskisar" som sitter ute och tror det är vår ;-)) eller så röker de...hmmm

hur som så får det nog bli litet varmare för min del innan jag tar en fika ute på servering.



Krabaten är en snabb rackare och skygg dessutom. Snabb som en grisblink som vi säger norröver ;-))

19 Mona:

Ja, så fort solen lyser fylls uteserveringarna snabbt. Ser mysigt ut.

20 Annelie-Singapore:

Trevlig tolkning.

Såg på rapports väder (svt play) nu på morgonen (singaporetid) att det ska bli riktigt varmt i Sverige idag och till helgen + 15 grader. Oj vad många det kommer att bli som sitter ute och dricker en kall öl i solen tror jag.

Här väljar man att sitta i skuggan och helst under en markis. Att sitta inne här i Singapore blir för kallt, de vet inte vad ordet lagom betyder här. Svinkallt är ordet de gillar, fast de också fryser och får tuppaskinn och klä på sig tröjor och sjalar som de har med i väskan. Det glömmer jag alltid att ta med, därför får det bli under en markis som jag intar min Pilsner på Brewerkz, där smakar den allra bäst.



Tack för kommentaren och ha en bra onsdag!

21 Rimkogeren:

22 Klimakteriehäxan:

Så snabb har jag också varit - och nu trodde jag att du lagt ut en bild på TID också, men egentligen funkar ju denna även på det temat ... ha det!

Kommentera här: