Glädjespridare.


Visst är det härligt.
Solen skiner och våren känns så smått på gång.
Sinneskatten ser alla vårlökar som tittar upp ur jorden som glädjespridare och visst är det precis så det är. :-)

Men glädjespridare finns på många olika sätt. I somras hölls en "Street festival" i några dagar. Jag fann ett par foton som jag tycker visar på några sköna glädjespridare.


En duktig dansgrupp underhöll bland annat med hattjonglering.


Några av artister var duktiga på att sprida glädje, som Pedro Tochas. Han roade många, även mig!


Pedro med clownnäsan.

Det får bli min tolkning denna fredag. Några trevliga glädjespridare från i somras. Jag märkte, när jag kollade runt lite, att många som deltar i temat funnit små vårtecken i naturen, men det finns också några som bjuder på helt andra bidrag. Kolla gärna på flera bidrag, klicka här under.



Fler tolkningar finner du hos Sinneskatten!


Erik

Kommentarer:

1 Linnéa:

De var ena glädjespridare du fångat upp. Kul!

2 Monica o Jacob:

Härligt med lite streetunderhållning, en av dom saker jag saknar med stan.



Fåglar, smågnagare och harar ligger nog i topp vad gäller att sprida fästingar, här har vi även problem med utekatter som ofta är nedlusade med dom.

Ha en skön helg;-))))

3 Anni:

Snygg tolkning, gillar hur du redigerat första bilden!

Många har vårtecken, du bjuder på sommar! Jag har en vinterbild ...

4 Lena o Tommy:

härliga glädjespridare!

5 Cecilia Artista:

Så trevligt med gatumusik och underhållning!

Fina glädjespridare!

Ha en en trevlig helg!

6 Lasseivomma:

Vem blir inte glad av en hattdans.

Fyndig tolkning (som alltid) av dig.

Trevlig helg.

7 anemonen:

Verkligen fina glädjespridare du bjuder oss på. Gatuartister gillar jag.

8 Anki-itte:

Jag skulle också visa andra bilder, som dina, om jag hade det. Här på landet ser vi sällan gatu- underhällning.

9 Marit Johansson:

Snyggt, gillar verkligen redigeringen på översta bilden!

10 4U2:

Det kallar jag glädjespridare! Ha en trevlig helg!

(du vet att jag har en fredag till fredag utmaning som öppnar kl 19:30 varje fredag vad?)

11 Mormor:

Riktig så muntert.

Jeg kunne godt tenkt meg å være Pedro med rød nese :-)

Ha en fin kveld. :-)

12 llhertz:

Sommar och gatuunderhållning då blir jag glad :)

Fint med lite uppsluppen stämning på stan.

Vad snyggt du lyfter fram hattartisterna i bild ett,

gör en bra bild suveränt intressant.

Tack för dina kommentarer :)

13 carina:

Precis så här vill jag att man ska tolka mina teman, på sitt eget sätt!

14 Pysselfarmor:

Det är kul att strosa runt på sta'n och hitta olika glädjespridare. När man hittat ett motiv som man blir nöjd med - så blir man ju också glad att just JAG fick det där klicket ;-))



Pippi som jag fotat finns på Arlanda flygplats. Såg henne när jag vandrade runt där i vänthallen på väg till Thailand....

15 ormbunke:

Härligt med personer som sprider glädje. Tack för din fina kommentar. Anita

16 Åke:

Ja de bilder såg ut att fånga glädje hos publiken :) Våren står på lur här i södra Norrland också, för termometern går över + på dagarna. Men mycket snö och is kvar.

17 Jah Hollis:

Prima tolkning, tycker jag.

Riktiga glädjespridare på dina bilder.

Kommentera här: