Kommentarer:

1 Nukke:

1. bilden Definitely bäst !!!!!



Ha så trevlig söndag :)

2 LissenTo:

Åh så nyfiken jag blir på översta bilden. Våningen där bakom, jag inbillar mej att den är vacker med stora rum, högt i tak och atmosfär.



??????



Ha en fin söndag. // Lissen

3 solveig - lifeblog:

Spännande triss! Nog är den där balkongen lite dåligt fastsatt ... säger en som bor på marken ...

4 Tinezza:

Första balkongbilden blir min favorit.

ha en fortsatt skön söndag :)

5 Monica o Jacob:

Dom utanpåliggande balkongerna ser alltid livsfarliga ut tycker jag, men den blir min

favorit;-)

Bra bilder till temat, ha en skön söndag;-)

6 Mormor:

Går du med trygghet under den balkongen? Eller hadde du hjertet i halsen da du fotograferte?

Flott triss :-)

7 Lena o Tommy:

Perfekt trissat! Ser ut som en gammal vacker balkong på första bilden.

8 Monkan:

Ja man ska absolut titta upp när man går förbi hus, då kan man upptäcka mycket spännande. Som ett snyggt balkongunderrede t.ex :)



Jag hade förmånen att ha gott om tid att fota änglarna. Hade hoppat av en buss vid Tegelbacken och upptäckte änglarna, så det var ju bara att sätta igång och fota. Och så var det ju bra att det var en sån dag (kväll) när jag hade min G11 med mig och inte bara minikompakten. Måste ge mig ut med systemkamera nån kväll också, innan kvällarna blir för ljusa.

9 juanna:

Skulle inte ha ngt emot att bo MED den där balkongen..

Ser ut som du plåtat Stadshusets fasad.

Tänk, vi springer ofta på samma ställe!!! kanske har vi sprungit förbi varann med kameran i hand o huvudet så fyllt med motiv att omgivningen blivit osynlig!?

O så tunnelbanan, den man tar när cykeln inte fungerar eller om det är isgator/hagelstorm.

Ha en bra fotodag.

10 Anna ..tassar in..:

Ettan är hissnande läcker..:)

11 Lasseivomma:

Bra stadstriss, gillar nog stämningen i trean bäst, den är väldigt urban.

Balkonger förstår jag inte nyttan av, men det är väl för att jag bor på marken.

12 Ingalill:

Härliga byggnader, men balkongen ser lite lurig ut :)

13 Kjell E/Flanören...:

Vardaglig och fin triss. Gräv där du står. Här har du ju sett upp, men där du står.

14 The one and only Nettan:

Visst ger det härliga och annorlunda vinklar och det gillar jag också. Första bilden är det just vinklen som gör bilden till det den är. Snyggt trissat / Nettan

15 Anita A:

Det finns mycket fint att upptäcka om man höjer blicken lite. Fina och intressanta bilder i trissen.

16 Hedwig:

Taket på tunnelbanan, det var verkligen underifrån på alla sätt. Även om jag misstänker att detta är en station ovan jord.

17 skogsfrun på dal:

Spännande saker att upptäcka underifrån, aldrig fel att höja blicken;-) Fin triss!

18 Maria Lundmark Hällsten:

Balkongen såg verkligen intressant ut, man skulle vilja se den uppifrån också :)

19 Beate:

Sightseeing i Stockholm när den är som bäst! Tackar för det!!! Ettan ser ut som en byggnad på Östermalm. Tvåan är Stadshuset och trean Liljeholmens t-bana station.

Tänkte bara impa lite på dig;-)

Jag gillar faktiskt trean bäst av den enkla anledningen att jag älskar dessa LED-ade lampor i olika färger. Dessutom har en kollega till mig lett ombyggnaden av stationen för många år sedan.

20 Bildgatan:

Håller med dig och nu hade jag "enklare" att lägga mig ner. =) I Sthlms innerstad skulle jag nog inte gjort detsamma. Dina bilder har verkligen läckra perspektiv, speciellt den första. Sista bilden vet jag inte var du är, med sådan kameraövervakning eller kanske bara vanliga TV-apparater. Ser ut som övervakning fyrdubbelt. Tråkigt om det måste vara så och inte räcker med en.



Nu kom du och din kamera också med på de bilderna. =)

21 Tant Otto:

Snygg triss...balkongbilden blir favorit även om jag har lite balkongfobi...gillar inte att gå ut på balkonger...knappt heller stå inunder!

22 Misswhatsit:

Det blev en bra triss till temat! Första bilden gillar jag allra mest.

Tack för din kommentar.

Önskar dig en bra vecka!

23 4U2:

En bra triss där balkongen blir det jag fastnar för. Romeo(Julia tanke? vet inte ... ;)

24 Eva:

Bra triss :-)

Jag tycker nog att det fanns lite lustig symbolik i flaggan :-) Men det kan vara för att jag la det där ;-)

Balkongen är ju fascinerande!

25 Britten:

Fina bilder men säger bara usch den där balkongen ser inte stadig ut från den här vinkeln i allafall. Bra trissat!

26 Marja:

Spännande triss! Gillar den första bilden med balkongen. Sitter den fast i fönsterkarmarna, eller är det bara som det ser ut?

27 Anitas Blogg - Malta:

Bild ett !! Den väljer jag utan tvekan. Kul och härlig vinkel på den fina husfasaden med balkongen i centrum.

28 Anni:

Snygg stockholmstriss! Pelarna på sista bilden har visats på min t-banekonstkurs, får se om vi åker dit irl också ;-)

29 Marit Johansson:

Ja det är kul att fota uppåt, speciellt i Stockholm med alla fina byggnader, här hos mig ser man mest träd när man kikar uppåt :)

30 llhertz:

Det är något visst med dina "Situation Stockholm" bilder (ursäkta ordleken).

Balkonghuset med pampig entré är riktigt palatslikt, gillar det helt hisnande perspektivet.

Och gillar den rolig blandningen med högt och lågt i bilderna.

Det var en spännande utställning av unga förmågor i rådhuset men mest kollade jag byggnadens tidstypiska utsmyckningar.

31 Linnéa:

Riktigt underfrån skulle jag vilja säga. Kul motiv gillar alla tre. T-bana, Stadshus och? Känner igen men kan inte placera.

Ha det gott vi kanske syns.

32 Hero:

Härliga bilder! Det är kul att titta uppåt när man har kameran i handen. Finns mycket att fota! Bilden med balkongen gillar jag lite extra!

ha en fin vecka:)

33 Pysselfarmor:

Den där balkongen kan ingen få ut mig på! Tog mig ett år att trassla mig ut på vår balkong på villan....och jag besöker den inte alltför ofta.

Gillar också underifrån perspektiv.

Ingen risk att få kokosnöt i huvudet - fanns vakter vid den palmen och så fort jag kom för nära hojtade de till ;-)) men de såg också till så att kokosnöt transporten gick sakta nedåt så att jag fick fotografera ;-)

34 Ingrid:

Snygg triss!

Jag gillar balkongen, men kan inte bestämma mig riktigt, din sista bild är väldigt vacker.

Ha en fin vårvecka!

35 Anonym:

Nu har jag tagit bort kommmentarsidentifikationen ... tack för tipset - hoppas det funkar utan att 1000 kineser ska kommentera som det hände tidigare....

PS

Men du: Du har ju också svårläst id!

36 solveig - lifeblog:

PS igen: Det var jag som skrev det tidigare .....

37 Artlover:

Bra tolkning till temat. Med dessa vinklar blir det spänning i bilderna.

38 Nett:

Fint, gillar första bilden, det är så fina dekorationer på huset och balkongen :)

39 veronica-ifokus:

Hej där.

Första bilden är så bra fångad, gillar verkligen kompen och färgerna!!Så det får bli min favorit idag!

Första bilden i min triss är en kyrka från Skellefteå. Och de andra bilderna hade du ju stenkoll på. Gillar den där trappen gick förbi den av en tillfällighet och då var jag ju bara tvungen att fota. De konstiga bokstäverna hoppasjag har försvunnit jag har försökt ställa om. Så om du har tid och lust får du gärna kika förbi och kolla =) Ha en trevlig kväll så "syns" vi nästa söndag ;))

Kommentera här: