Fönster # 173.


Susanne kommer med kluriga teman till sina fönster ibland. Den här veckan vill hon se ett hippologiskt fönster. Jag har några hästfoton, men inget fönster i bild samtidigt. Hästar i sig är inget favoritmotiv för mig direkt och häst ihop med fönster låter som en nästan omöjlig uppgift. Jag funderade ett tag på att tolka kring det hela med "hästkrafter" på en bil eller bara att strunta helt i temat denna vecka. Tyvärr har jag inget bra foto på den beridna högvakten heller och de börjar ju först i slutet av april. Men så började jag kolla lite mer i fotoarkivet och då fann jag detta foto som kanske kan passa.




Se där en häst och några fönster längs Hornsgatan!


Så det blev ett fönsterbidrag även denna vecka. ;-)



Här finns fler hippologiska bidrag


Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Helt klart godkänt på detta svåra, för att inte säga nästan omöjliga, tema! Tänkte också på hästkrafter faktiskt... och funderade på att hoppa över omgången för jag känner att jag får bortförklara vart och vartannat bidrag. =) Varför en häst på Hornsgatan förresten?



Ha en skön helg!

2 Susanne:

Japp, att rota i arkivet lönar sig ofta. :)



Så man tar sig fram på så gammeldags vis i storstan? Trodde annars att såväl bilar, bussar som tunnelbana och tåg hunnit spridas norrut. :)

3 Pysselfarmor:

Ojdå och längs Hornsgatan där jag jobbar!

Men nu kom jag på att jag har bilder på galavagnen dragen av ett gäng hästar. De for förbi mig i november månad när de "tränade" inför Nobelfesten....ja där ser man minnet är kort!

Ha en skön helg.

4 Anna ..tassar in..:

På Hornsgatans öde stråk mötte jag dej.

Vi gjorde sällskap hem.



Fast du... här var det allt annat... än öde..en häst på Hornsgatan ..oj det har jag aldrig sett förr..:)

5 Mia:

Ja, det där sättet var det enda som funkade för mig också :-))

Men jag hade även likadan fundering ang hästkrafter.. L

6 larans:

Att gräva i arkivet brukar nästan alltid löna sig och om man sen kopplar på fantasin och kreativt tänkande så brukar det fixa sig. Precis som du har gjort här!

7 Stare Ström/Kråkvinklar:

Det här löste du ju fint! Både häst och fönster!

8 Linnea:

Häst o fönster va uppdraget. Det fixade du med elegans. Snygg bild med både häst o fönster i det hetsiga trafiken på Hornsgatan.

9 Rajson:

tänk vad bra det är med ett välfylldt fotoarkiv. Man vet aldrig när det kommer till användning!

Kul foto med mycket att kika på!

10 Della:

En levande häst t o m. Det fixade inte jag.

11 Karin:

En perfekt lösning på det här svåra temat!

12 Jah Hollis:

Den som söker finner ofta, verkar det som. Det bilden funkar ju bra.

Det tog ett tag för mig att hitta motiv, men när jag väl kom på ett, så sprang jag på nästa bara 25 meter därifrån. Båda finns med på bloggen.

13 sven:

du lyckades även få med en, som vi säger i Skåne i alla fall, kobbojsare på hästen :)

Kommentera här: