Träd.


Oj, höll ju helt på att helt glömma bort Fototrissen. Denna gång är temat träd.
Träd är mysiga, de är lätta att gilla, även om man inte är en hanhund (ursäkta vitsen). En del träd kan bli väldigt gamla, som ekar som kan bli över tusen år gamla. Förr fanns det ofta ett vårdträd på släktgården. Trädsorten kunde variera, men vanliga vårdträd var/är ek, kastanj, ask, lind, lönn eller alm. Dessa vårdträd har även gett namn åt en del släkter. Stora ytor av Sverige är täckt av skog, ungefär hälften av vår landareal på 41,1 miljoner hektar består av skogsmark (22,7 milj. ha). Men stora skogar kan jag uppleva som lite skrämmande, det kan vara för många träd där man kan villa bort sig. Inte alltid mobilen har täckning och hur ska man förklara var man är när man är vilse?





Träd var det. Här nu några bilder på träd efter den lilla texten tidigare.













Tre olika träd. Det är först ett blommande träd från Vinterviken. Så är det två nära "trädkompisar", en yngre och en äldre björk nära Mälarhöjden. Avslutar denna triss med ett solitärt träd nära havet, trimmat av havsvindar.



Vill du se mer träd, kolla här


Erik

Kommentarer:

1 Tinkerbell:

Gillar din triss!!!

Min favorit blir dom fina Björkarna ... ser nästan ut som ett förälskat par.

2 Pialotta:

Träd är fantastiska i alla de former.. du visar dina tre bilder och jag mina :) Din tredje bild gillar jag verkligen jättemycket ... har en liknande bild i arkivet från vårt Åhus vid stranden :)Ha de bäst ..

3 Maria:

Superfin och härlig triss!

4 Linnéa:

Det var 3 fina träd av olika sort. Björken ser ju för rolig ut med sin lilla extra björkunge.



Ha en bra vecka - en glad midsommar!

5 Ingalill:

Så vackert björkarna står vid varandra :)

6 Artlover:

Lustiga former. Kul att se lite avvikande trän:-)

7 Misswhatsit:

Vackra trädbilder alla tre! Sista trädet med sina speciella former blir favoriten.

8 Anita A:

Det var en fint varierad trädtriss, riktigt njutbara bilder!

9 Eva:

Tack för din kommentar hos mig :) Vad glad jag blev :)

Du har en fin triss! Skön blandning. Mittenbilden tilltalar mig speciellt med den unga och den gamla björken så nära varandra att man kan känna att de söker stöd. Naturen är fantastisk!

10 aino:

den sista vindpinade trädet är så fint... gillar också såna träd.

aino

11 SigridfraEnget:

Jättefina träd! Är inte den första en kastanj?

Svar: Det har du nog rätt i.
Erik

Kommentera här: