Småkryp.

 
Sista temat före Fototrissens sommaruppehåll är "småkryp".
Har själv försökt fånga lite humlor på bild. Inte så enkelt med kryp, många är ju så små. Knepigt få snygga foton på dessa olika små kryp. Svårt få de små krypen att bli skarpa. Insekter är inget jag brukar fotografera så mycket, faktsikt nästan inte alls. Kanske blir det någon mer triss under sommaren, vi får se om lite intresse väcks ...?
 
 
 
 
Humlor är mina favoriter så nu blir det denna triss. :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag gillar verkligen humlor. En av mina absoluta favoriter. Vi får se om jag kan få fatt i några andra småkryp också under sommaren? Det kanske blir någon mer triss under sommaren?
 
 
 
Kanske vill du se fler och andra småkryp?
 
Här finns många andra bidrag
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Charlotta:

Humlor är verkligen favoriter och man kan aldrig se sig mätt på dem.
Härlig triss!

2 Maria:

Finfin triss!
Humlor är gulliga. Har inte lyckats få nån på bild än iår, men det kommer väl :)
Ha en fin sommar!

3 Pysselfarmor:

:-))
jo du jag var ledare i olika grupper inom Friluftsfrämjandet i 10 år så något har man lärt sig under de åren. Dessutom hade jag en styvfar som lärde mig väldigt mycket ända från barnsben :-)) även de latinska namnen, men de har jag lyckats förtränga, men hade väldigt nytta av det i skolan när jag ville imponera på lärarna....

Vallört heter första blomman och ja sedan är det lupin och insekterna vet du ju...ja kanske växterna också för den delen :-)

ha det bäst - snart brakar nog regnet loss här i Tumba ---svart på himlen nästan som åskväder!

4 Anita A:

Fint trissat! Humlor är söta och fina med sin bulliga, ulliga kropp! Inte så lätt att hinna fånga den innan de flyger till nästa blomma. Trevlig sommar!

5 Lotta:

Vilken härlig sommrig triss på trevliga småkryp!
Ha en fin sommar.
Lotta

6 Mormor:

Humlen som egentlig ikke skulle være i stand til å fly etter noens beregninger. God humlene ikke har lest det :-)
Koselige humlebilder.
Ha en flott dag :-)

http://www.starbear.no/mormor/2012/06/24/fototriss-2/

7 Cecilia Artista:

Nu är det verkligen surr, surr runt omkring oss! Härliga tider!lupine
Somrig fin triss med vackra humlor och sköna blommor!

8 Stare Ström/Kråkvinklar:

Humlor är roliga att titta på, lite svårare att få på bild. Men du har lyckats fint!

9 Monica o Jacob:

Här surrar dom i rhododendron och Finlands vita ros, dom är helt underbara humlor brukar försöka att klappa dom på den fina håriga humlerumpan men dom verkar inte gilla det haha
Ha en skön söndag;-)

10 Beate:

Humlor är gulliga, små söta bollar som inte sticker (tror jag). Så japp, humlor gillar jag.
Fotar inte heller småkryp (fobi grrrrr). Undantag i Agadir då de vimlades av stora kryp, som var otroligt vackra. Där hade jag då ingen fobi. Å då säger folk att storleken inte har någon betydelse;-)

11 Eva:

Fin triss!
Av alla småkryp känns ju humlan, och fjärilen, som de "snällaste! :)
Bladlöss (som jag har i min triss) är nog mest otäckt för att det alltid är så många på en gång *ryser*

12 Åke:

Trevlig fångad triss! Försöte själv med humlor bland mina blåa lupiner, men de var för snabba. Bild nr tre blir min favorit!

13 Della:

De rör ju på sig, så det är inte så lätt att fota dem.

14 Pialotta:

Jo men du hittade de vackra Lupinerna och humlorna i harmoni med varandra.. så dajligt :) Ha de gott :)

15 Steffe och Ingrid:

Jättefina bilder - vi gillar också humlor !

16 Beate:

Svar: pusselbiten är gjuten i betong hos BetongGallieriet på Liljeholmen, eller rättare sagt den gjordes på Nordbygg mässan, där alla som besökte Cementas monter kunde gjuta antingen betonghäckar eller pusselbitar. Jag gjorde både och:-)

Svar: Det var ju läckert. Jag besökte aldrig den där mässan, tack då vet jag. Pusselbit förstår jag, det är ju lite kul att få en sådan. Men betonghäck, det vill väl ingen bli beskylld för att ha?
Erik

17 ormbunke:

Förstår att du gillar humlor. Både snygga och flitiga från morron till sena kväll. Tack för din upplysning om den felande länken. Jag måste ha varit trött.Lagt in en ny.Ha de gott.

18 Anki:

Det blev en finfin triss! Humlor tillhör även mina favoriter, men de är svåra att fånga på bild, men jag tycker du lyckades bra!
Ha en skön sommar!

19 Hanna:

Humlor är trevliga, de gör sig snyggt tillsammans med blommor och blad, dessutom är de inte så argsinta. Du får fortsätta träna att fota småkryp i sommar, själv föredrar jag att fota stora kryp, på två ben ;0)

20 Tina:

Humlor är mysiga tycker jag och du har ju lyckats fånga dom bra på bilderna :) Sista bilden blir min favorit i din triss

21 Axart:

fint trissat! gillar också humlor:)

AX

22 Kerstins foto:

Ja inte är de lätta att fånga på bild för de är snabba de små rackarna. Du har lyckats alldeles utmärkt, gillar din triss som är snyggt enhetlig.
Lycka till med den fortsatta jakten på småkryp. :)

23 Fia:

Fina bilder! Jag kröp omkring på alla fyra i skogen nu i helgen för att föreviga småkryp, men jag är inte riktigt nöjd med mina bilder än, så jag kommer nog med ett bidrag när jag får till både skärpa och disposition.

24 red:

humlor ät jättefina fotoobjekt, men svåra att fånga på bild tycker jag, men du har lyckats.
red

25 Anna Stilla:

Humlor är mina favoriter bland kryp. De är så fina och fredliga. De sticks inte om man inte klämmer dem för hårt.

Jag hoppas att du får en fin sommar. Just nu regnar det för fullt här :(

Svar: Vi får hoppas regnandet snart slutar. Du får också ha en fin sommar Anna. :-)
Erik

26 Jah Hollis:

Nej, det är inte lätt att fånga småkryp på bild. Men dina sympatiska humlor är fina. Själv har jag ännu inte hunnit konsultera datadoktorn än, så jag får tillsvidare avstå bloggandet hemifrån (detta är skrivet på jobbet). Men jag fick en autograf och en blöt kyss på kinden av den fantastiska Sharon Jones på Vega i Köpenhamn i lördags. Det väger upp en och annan motgång. :-)
Ha en fortsatt fin sommar, regnandet till trots!
http://youtu.be/AL0g92_0EJg

Svar: Kul att konserten var lyckad. Inte alla som får blöta kyssar på kinden. :-)Du får också ha det bra. Hoppas det löser sig med dina datorproblem.
Erik

27 Nukke:

Vackra bilder med småkryp !!!! Önskar dig trevligt sommar !

http://nukkekotinukke.blogspot.fi/2012/06/fototriss-smakryp-mitas-me-monkijat.html

Svar: Du får också ha en riktigt fin sommar! :-)
Erik

28 Lena och Tommy:

jättefin somrig triss med småkryp!

Kommentera här: