Doftar gott.


Stannar upp ett ögonblick och bara njuter när jag passerar förbi syrenbusken.
Ögonblick är temat denna fredag från Sinneskatten.




Syrenen blommar och doftar så gott. Ljuvliga dofter!
Det gäller att passa på och njuta, snart är dessa ögonblick över.




Snart har busken blommat över. Syns tydliga spår bland blomklasarna.
Gäller att njuta när tillfälle ges. Ibland är det värt att stanna till om så bara ett ögonblick. :-)

Blir min tolkning. Önskar dig en trevlig helg!


Andra bidrag finns här hos Sinneskatten!

Erik

Kommentarer:

1 Mormor:

Det hadde blitt et langt øyeblikk, for meg.

Vakkert, dufter syriner helt hit :-) Ups, det var visst mine egne :-)

Ha en fin dag :-)



http://www.starbear.no/mormor/2012/06/08/tema-fredag-oyeblikket/

2 Malys Krok:

Vakkert! Både blomstrende og duftende! Det hele går så fort at det ofte kan føles som et øyeblikk! Slik er det med sommeren i det hele tatt! -Margit-

3 Cecilia Artista:

Det gäller verkligen att njuta av ögonblicken! Tänk när syrenerna kommer med sin ljuvliga doft. Ett ögonblick att minnas!

Mina syrener sjunger nu på absolut sista versen, tyvärr. Men snart kommer rosor och andra ljuvligheter och det blir fler ögonblick att njuta!

4 Kjell E/Flanören...:

Syrendoft, härliga ögonblick. Men...Syrenbusken?

Du har väl minst två, av blommornas färg att döma.

5 Stare Ström/Kråkvinklar:

Härlig period när syrenerna doftar. Nu känner jag att flädern har tagit över dofterna i markerna.

6 Annelie Esseus:

Ett mycket fint ögonblick! Jag känner dofterna ända hit.

Ljuvligt!

7 Mormor:

Helt off topic.

Fotograferer du rust?

8 Monica o Jacob:

Ja visst är dom ljuvliga, här håller dom också på att blomma över men vi har också njutit av ögonblicket.

Ha en skön kväll;-)

9 Rantamor:

Eftersom jag bor bra lång norrut och ännu inte känt doften av syren,

så känns det ännu mera kul att se dina foton...

vi har ju nyss fått blad på våra syrenbuskar...

sverige ÄR långt...

Tjingelingen...

10 Marit Johansson:

Javisst är det så, men många veckor sommar har vi framför oss!

11 Jah Hollis:

De är fina, men får bara vara med ett ögonblick av sommaren känns det som. Här nere har blommorna fallit av nu.

Nej Venuspassagen fick jag bara se på bild från observatoriet som finns i Oxie en bit utanför stan. Själv sov jag gott när den inträffade. :-)

12 Pumita:

Syrendoften är underbar! Vi får ta vara på den korta tiden.

13 Pysselfarmor:

Härligt att "borra in näsan" där bland blommorna och andas in....nästan så man blir berusad!

14 Mona:

Det är ljuvliga ögonblick som går alldeles för fort över. Andra bilden är underbar. Där finns allt man för tillfället kan önska sig: sol, blå himmel, ljus grönska och vackra väldoftande blommor.

15 Åke:

Ett ljuvligt ögonblick! På mina bredgrader börjar den också att slå ut nu i dagarna. Jag ska stanna upp och njuta lite idag. Trevlig söndag!

16 Anni:

Mina har blommat över, nu är det gullregnets doft som fyller mina näsborrar - denna tid är i sanning underbar!

Vacker färg på din rosa buske!

17 llhertz:

Generösa ögonblicksbilder av generös blomning - bara njuta av!

18 Elisabeth:

Den ljuvliga doften är snart förbi, så det gäller passa på!

19 Inger Maryissa:

Ljuvligt med Syrener, och de är så vackra när de blommar och doftar så gott

och jo, tyvärr de blommar under en alltför kort tid på året....

Man skulle vilja stanna tiden lite nu när så mycket blommar på träd och buskar

ha en fin fortsatt dag

20 SigridfraEnget:

Verkligen något att njuta några få ögonblick...

21 Tinkerbell:

Såååå vackert med Syrener!!!

Synd att man inte kan lägga in den underbara doften i bilden också ... En av mina favoritblommor.

Kommentera här: