Sommarbild


Sinneskatten är ute på landet och målar fönster. Att tvätta fönster tycker inte Carina är så kul. Hoppas solen fortsätter skina så färgen hinner torka ordentligt!
Hon har ett par bilder i sitt inlägg som vi kan associera vidare ifrån. Vilket får mig att tänka lite allmänt på blå skyar och sommarledigt, då fick det bli denna bild där ett växthus syns bland allt det gröna. Där finns mycket glas att putsa.
 
 
Somliga soliga dagar besöker många trädgårdsfiket i Vinterviken.
 
Det är trevligt nere i Vinterviken, ibland även levande musik vissa sommarkvällar. Under juli blir det några författarbesök också. Det var skön musik häromkvällen när jag passerade förbi, en Bluegrassfestival. :-) 
 
 
För att se många andra fotobidrag, kolla in hos Sinneskatten!
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Cecilia Artista:

Vinterviken verkar vara ett riktigt trevligt ställe att besöka! Trevligt med så många aktiviteter också.

2 Monica o Jacob:

Mysigt ställe Vinterviken verkar alltid vara något på G, synd man bor så långt bort.
Jo det är sjöräddningen dom har en båt nere vid Österskär också, bra att dom finns.
Ha en skön helg;-)

3 Lena och Tommy:

Det där ser ut som en riktigt mysig oas!

4 Olle:

Apropå blå så gjorde Tony Holgersson på 90-talet innan han försvann i en tvivlande åskådning, en fantastisk låt som heter Blå Andetag. Lyriken och musiken sitter väldigt bra ihop tycker jag.

Svar: Lyssnade på låten, den var skön. Blev en stund med Toni och några fler låtar. :-)
Erik

5 Stare Ström/Kråkvinklar:

Vilken mysig plats du visar!

6 agnetha:

Härlig sommarbild!!!

7 ormbunke:

Så mysigt ställe!Ha de gott i helgen.

8 Nett:

Fin sommarbild, sitter hellre sådär än putsa fönster :) Ser härligt ut!

9 llhertz:

Vilken grönskande fin plats!
Somrig, både blå himmel och fönster fick du med dig i associationsbanorna ;)

10 Beate:

Som vanligt lyckas du alltid med dina bidrag till teman genom att göra en rundtur i Stockholms olika stadsdelar. Älskar "ditt Stockholm" som ju också är mitt, fast jag är sällan på samma ställe som du. Just det tycker jag är så himla kul.
Det är egentligen bara du, Mona (Göteborg) och Jah Hollis (som verkar ha semester) i Malmö som kan förmedla den där "stämningen" oavsett årstid faktiskt.

Svar: Ja du - njuta av regn i helgen. What's new liksom. På jobbet kom vi fram att vi har haft tre soldagar sammanlagt sedan den 1 juni. Så deprimerande. Tur att man jobbar hela sommaren;-)

Svar: Väderstatistik är inte speciellt rolig sysselsättning. Inte denna sommar, men det hinner ju vända. Håller tummarna på att augusti blir fint. Det var vänliga ord, tack så mycket. Håller med om Mona och Jah Hollis (han har för tillfället dataproblem), trevligt att du tycker jag tillhör skaran. Gillar att glida förbi och kolla vad du bjuder på. Tack för många skratt!
Erik

11 Marit Johansson:

Vilket mysigt ställe, ha en trevlig helg!

12 Pysselfarmor:

Ja där är det jättefint, men det var ett tag sedan jag var där. Får se om jag kommer mig iväg dit efter semestern för i morgon drar vi norrut till gården.....

Svar: Du får ha det så skönt uppe i norr. :-)
Erik

13 Mona:

Så trevligt det ser ut. Perfekt associerat!

14 4U2:

En mycket vacker association!

15 ElStiffo:

Teknisk kommentar, färgerna ser väldigt urvattnade ut på min skärm. Som ett mindre bra färgtryck från 60-talet, eller nått. Är det tänkt så?

Svar: Försökte förmedla värmen i bilden lite, men inte ändrat så mycket. Osäker på vad du menar?
Erik

16 Della / Var Dag ett Äventyr:

Det där stället ser mysigt och mycket somrigt ut.

17 Mormor:

Takk for et nytt glimt av byeb jeg gjerne skulle ha kjent bedre. Du hjelper meg med dine bilder.
Og bluegrass?? Artig.
Ha en deilg dag.

http://www.starbear.no/mormor/2012/07/07/tema-fredag-associera/

18 Fia:

Visst är det mysigt med all musik som plötsligt bubblar upp överallt på somrarna!

19 Bildgatan:

Precis sådana här mysiga fik och ställen att mysa vid är något som jag verkligen vill se mer av. Vinterviken på sommaren, skulle jag gilla att besöka.

Kommentera här: