Ovanlig


Något ovanligt. Till skillnad från det som är vanligt då?! Vad är det som är vanligt? Och när blir något ovanligt? Tål att tänka på. Tisdagstema vill se någon ovanlig bild denna gång. Först tänkte jag visa något jag själv målad. Stöveln är väl ovanligt målad kan jag tycka, lite dag och natt är tanken men tjaa, lite väl egotrippat bidrag kanske så jag tar någon annan ovanlig bild?
 
Bilden kan klickas större!
 
Så istället väljer jag att visa en rätt ovanlig urtavla som också är ganska ovanligt placerad, men som alla som besöker Stockholm själva kan gå och se om de vill. En urtavla som kanske en del missar när de besöker platsen, urtavlan sitter lite illa till! Den är inte alls dold, men missas säkert av en del besökare ändå. Inte allt som syns som man ser. Men först visar jag lite av valven och samma byggnad från annat håll.
 
   
Du kan klicka bilden från Stadshuset större!
 
Så då blir denna bild mitt val till slut! En bild på en klocka.
Ovanlig eller vad tycker du? Den sitter på Stadshuset.
 
 
 
Finns andra ur som Linderoths urfabrik har gjort.
.
 
 
 
 
Andra tolkningar på ovanlig hittar du här
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Beppan:

Ovanlig - och riktigt tjusig!! Måste kolla nästa gång jag besöker hufvudstaden.

2 Pysselfarmor:

Ja den är lätt att missa!

Här i norr är det strålande sol idag!

Svar: Grattis, ganska mulet här nere idag.
Erik

3 Pysselfarmor:

Det hos mig är saltkristaller...kanske inte så ovanligt i sig men det är nog litet ovanligt att veta kanske exakt vad det är. Vid påsk och efter sommarsemestern smälter vi salt i vatten och häller i avloppen så att de inte ska frysa sönder....det hade tydligen varit en hel del vatten kvar i hinken och det hade dunstat så att saltkristallerna bildats....

Svar: Tack för svaret. Verkligen lustiga räta former på saltkristallerna, tänk vad som skapas i vår natur.
Erik

4 Hanna:

Har du målat både stöveln och bilden? De matchar i alla fall varandra färgmässigt :0)

Urtavlan var ovanlig, har aldrig sett den på riktigt. Är så dålig på att turista i huvudstaden, oftast blir det en tur till fotografiska och sedan shopping ;0)

Svar: Jupp. både tavla och stövel är målade i akrylfärger. Fotografiska är onekligen trevligt museum. Men Stadshuset har en hel del fotografiskt spännande att erbjuda om man vill ta egna bilder också.
Erik

5 Lena och Tommy:

Fina ovanliga bilder! Stöveln var ju jättefin!

6 Eva Trillian:

Ovanlig urtavla, den har jag verkligen aldrig sett. Men :) Jag tycker att första bidraget var väl bra! Det är väl inte ego att bjuda världen på lite sköna färger? :)

7 Monica o Jacob:

Haha ja den missade jag i många år, fungerar Sankt Göransleken fortfarande tro?
Ha en skön kväll;-)

8 Carina - inspirera:

Ovanligt vacker!
Ett ovanligt klurigt tema var det denna veckan...
Kramen.

9 anemonen:

Två ovanliga bilder. Bra jobbat och det uret har jag inte lagt märke till. Det blir till att titta efter noggrant nästa besök. Ha en fin kväll.

10 violen:

Jag instämmer, den är helt klart ovanlig och dessutom vacker.

11 Della / Var Dag ett Äventyr:

Jag gillar din tavla. Läcker!

12 Beate:

Så du målar!!! Jättekul! Tavlan bakom din spegel var ju skitbra! Hoppas du visar upp fler av dina verk!
Uret har jag också missat -ooooops! Det ser minst sagt felplacerat ut. Ser ut som om uret sitter på ett altare eller är det bara jag som är knasig...
Toppen bilder iaf:-)

13 Marit Johansson:

Ja den är väldigt ovanlig, fint!

14 Annika:

Fina bilder men det som fastnade mest hos mig är det fina resonemang och ovanlig kontra vanlig.

15 Christina Ahl:

Snygg stövel och absolut ovanlig klocka!

16 SigridfraEnget:

Klurig måste jag säga!

17 Mona:

Tavlan bakom stövlen känner jag igen. Den har du visat förut. Den är verkligen läcker. Både ovanlig klocka och ovanlig placering, men jag gillar det som är annorlunda och ovanligt. Tack för länken. Kände inte till Linderoths urfabrik.

18 Stare Ström/Kråkvinklar:

Jag gillar din tavla! Ovanlig! Klockan har jag helt missat.

19 llhertz:

Japp den urtavlan har jag missat trots att jag ofta går förbi stadshuset. Kul nu ska jag kolla nästa gång.
Gillar din ovanliga stövel och älskar din tavla. Spännande att få se något du själv skapat :)

Kommentera här: