Flygfärdigt.


Knepigt! Jag har tänkt att försökt vrida till ämnet som Susanne gett oss denna vecka, flygfärdigt.
Men tyvärr har jag inte klurat fram något speciellt fönster som passar. Ganska knepigt ämnesval, ibland fungerar temat i sig (m.a.o. det flygs i bilden) men då finns där inget synligt fönster med på bilden. Med tanke på flyguppvisningen nyligen på Eslövs flygplats så kan jag förstå temavalet. Flera fina inlägg hos Susanne, som det här, snygga bilder. :-) 
 
Jag bjuder först på en bonusbild denna gång. Blev inspirerad av flygbilderna.
 
Visst flygs det, i snygg formation här, men man ser tyvärr inga fönster... ;-)
 
OBS-ervera, inte mitt fönsterbidrag här ovanför, men en bild jag vill visa i sammanhanget.

Tyvärr har jag själv lite svårt med mitt eget flygfönster. Men visst går det att lösa! Så jag gör som andra... tar med ett foto från en längre flygtur i samband med en semesterresa.

Här kommer mitt fönsterbidrag denna vecka!

 
Vi väntar på att få starta, motorerna varvar upp, snart bär det av.
 
 
Så får det bli denna gång. Hoppas du får en skön söndag!
 
 
Andra bidrag hittar du här
 
 
Erik

Kommentarer:

1 larans:

Alltid lika roligt och intressant att läsa dina inlägg och reflektioner till veckans fönsterteman.
Fina bilder osså, och lösningen med långresans fygfärdiga fönster blev ju bra!

Svar: Tack för din kommentar. Roligt se ett modellplan i balsaträ!
Erik

2 Susanne:

Jag håller med Larans: Dina texter och bilder kompletterar varandra på ett fint sätt. Och roligt att jag kunde inspirera dig till att publicera fina flygplansbilder. :)

Svar: Tack för dina vänliga ord. De värmer denna gråmulna söndag.
Erik

3 Hanna:

Gillar båda bilderna. Den första är snyggt fångat, fattar inte hur de kan hålla formationerna så jämna. Den andra ser riktigt spännande ut, det är alltid intressant att försöka klura ut var i världen folk är när de fotar ut genom fönstret på flygplanet.

4 Mormor:

Jeg har ikke noe vindu, men dine var fine. Derimot har jeg peoner og så skal vi se om direktlenken virker.

Her er mitt peoninnlegg:

http://www.starbear.no/mormor/2012/07/08/fikk-sa-lyst/

Ha en vakker dag :-)

5 Leena:

Fina bilder, speciellt gillar jag den första extrabilden även om det inte finns något synligt fönster där. Men nog måste flygplanen ha fönster i alla fall? Och den andra bilden är klassisk semesterbild, full av förväntan.

6 Della:

Japp, du löste det. Och jag gillar att du tog med den där bilden med de fyra planen. Snygg.

7 Anna ..tassar in..:

Så coola bilder...bonusbilder är alltid så trevliga..och du när motorerna varvar upp...då är det semesterkänsla..när man trycks bakåt o bara drar iväg..underbart..

Kommentera här: