Syn-lig.


Syn är tisdagstema denna vecka.
Sitter här med mina läsglasögon framför datorn, som säkert många andra.
Vad ska jag välja?


Ibland blir något väldigt synligt.



När det mesta är vitt och grått kan även en blå sandlåda bli väldigt synlig.


Ännu inte så mycket snö denna vinter, jag visar upp ett äldre foto här ovan.
Vill nämna att det här fotot är inte bearbetat och förändrat, det fanns inte mer färg i bilden!


Kan visa på isläget just idag, jag synliggör det. Ingen is ute på fjärden, ännu. Nu verkar kylan från öst komma hit, då blir det säkert mer snö och kanske också is på sjön. Vi får se längre fram i veckan.


Jag synliggör dagsläget för vintern och isen på detta foto.



Så går mina tankar och så blir mitt bidrag.


Andra bidrag hittar du här

Erik

Kommentarer:

1 Zanna:

Mycket vackra bilder :)

2 Benita:

Här har vi tillräckligt med snö och svinkallt -20°. Vi får väl skylla på ryssarna igen. ;)



Fina bilder! :)



3 Anette:

Japp, helt klart synlig var den blå lådan. Vacker utsikt med is och allt, man trodde nästan man skulle slippa sånt "elände" denna vintern. Fattas bara att Vättern lägger sig också.

/Anette, som faktiskt har läsglasögon i "pannan" annat är det när jag läser tidning ;-)

4 Mia:

Det var ett smart tänkande...snyggt! L

5 Eli og Bella blogg:

Vakre synlige vinterbilder, flott tolket.

6 Lasseivomma:

Ett svårt tema tycker jag, men du har ju löst det med måttliga krystningar, jag fick ta i mycket värre....

Ha en bra vecka nu, snart kommer snön.

7 Hanna:

Sv: Japp, för de som inte studerar teologi kan det vara ett lite annorlunda val av litteratur :P

Orsaken till att jag läser latin är att vi måste läsa 10 studiepoäng i ett klassiskt språk (klassisk grekiska, latin eller hebreiska) om man ska bli ämneslärare i religion, så föll valet på latin. De som ska bli prästvigda är tvungna att läsa alla tre språken...



Du har också intressanta tolkningar på syn! =D

8 Elisabeth:

Så fyndig tolkning med fina foton! Ha dé!

9 Klimakteriehäxan:

Vackert så!

10 Klimakteriehäxan:

Jaha - via Google Chrome kunde man alltså ta sig in hos dig igen. Med Explorer kom jag ingenstans, har varit inne och föröskt kommentera flera ggr! Hur som helst gillar jag din nedre bild bäst - en vacker syn, helt enkelt! Ha det!

11 Leena:

Vacker vinterbild! Och kallt är det, precis lagom tycker jag. Såg att mina syskon i nordöstra Finland hade -34 i morse, det är lite för mycket ...

Kommentera här: