Molntjänster.


Du vet väl om allt du kan göra i molnet?

De där digitala molnen där det mesta kan finnas att tillgå. Låter väl bra?


En annan sort av digitala moln, fotografiska moln.


Plötsligt dök det upp ett erbjudande om att öppna ett konto och få utrymme uppe i molnen.

Vad är detta? Jag undrar om det är så bra, blir det inte dyrt...

Men helt klart en "gullig reklamfilm", alltid något.



Visst är den digitala världen fiffig?

Tycker animationsgubbarna påminner om någon annan tecknad film. Känner du igen stilen? Vet du vilken film?

Har du testat någon "molntjänst"?

Bitvis utnyttjar jag detta genom min webmail och lite annat redan.


Erik

Kommentarer:

1 http://www.kerstinsfoto.se:

Jag fick också tips om det där via mail idag. Måste kollas upp lite mer. För nu har jag en smockfull (sånär som på 20gb)extern hårddisk och när man som jag fotar i rawformat så tar bilderna väldigt stor plats. Har funderat på webbhotell, men aldrig kommit till skott. Får ta och kolla det där.

Ha en fin torsdag.

2 Inger Maryissa:

jo, det är intressant detta med molnet...

webmail m.m., och jag sparar bilder på SkyDrive, och en bildredigeringssida som jag ibland använder på nätet och där jag kan spara det jag håller på med...

Ganska fiffigt faktiskt att inte behöva spara allt i sin dator utan på molntjänster...

för då kan man nå sina bilder och filer från vilken dator som helst

Och bra om ens egen dator pajar...så därför sparar jag det mesta i moln-tjänster

Kommentera här: