Årstider


Årstider komma och gå, det rullar på. Den här vintern verkar inte lika tydlig som de två senaste har varit, det ser ut att bli en mildare vinter.
Det gör inget, tycker jag.
Nu när Sinneskatten låter oss välja, så tar jag den årstid som kommer att komma efter vintern vi har just nu.
Våren.
Det är något speciellt när vårsolen börjar värma oss och vårvärmen gör att det börjar hända en massa saker i vår natur.
Det är långt ifrån alla på vår jord som har så varierad årscykel som vi har, med så tydliga årstider.
Årstiderna ger oss, vad man än må tycka om de olika, en variation som berikar vår vardag.
Jag väljer att visa några vårbilder från april 2011.



När vårsolen får växterna att sträcka på sig.



Tidig vår bland Vintervikens koloniträdgårdar.



Sitta ute och fika i vårsolen. Något att längta efter under vintern.

Våren är inte dum alls... känns lite som en premiär varje år. ;-)

Får längta lite, så länge. Några vintermånader och sedan hoppas jag på vårvärmen.

Det får bli mitt bidrag denna fredag. :-)


Andra tolkningar hittar du här!

Erik

Kommentarer:

1 Pialotta:

Variationen på Årstider i vårt land tycker jag har suddats ut mer och mer.. Rena rama Våren känns det som här just nu, fast det kom några snöflingor just idag. Våren är den årstid som jag gillar allra mest och så Hösten (då den är vacker) Videkvistarna är sagolikt fina på din bild :) Ha de..

2 anemonen:

Gott med en mild vinter för då blir det lite snö att skotta, men i helgen kommer det mer snö så vi slipper inte undan. Nu längtar jag till sommaren.

3 Olle:

En årstid att stilla be om,har själv varit lite lat foto-mässigt men skärpning kommer

4 Beppan:

Ljuvliga bilder av det som komma skall! Videkissar så goa och ulliga, uteaktiviteter...

Älskar våren - ljuset - värmen - grönskan. Snart...

:-)

5 Anne-Lie:

Nu längtar jag ännu mer intensivt till våren, när jag ser dina fina bilder och läser din vackra text.

//Anne-Lie

6 Benita:

Fina bilder och en bra tolkning av årstider. Tänk om det snart vore våren och solen börjar värma. Sommaren är min favoritårstid.

7 Linnea:

Fin illustrerad längtan till våren. Kanke kommer den snart. Någon skrev skånsk vinter, någonstans. Tänk om vi får skånsk vår. Då är den snart här!

Trevlig helg Erik/Linnéa

8 Linnea:

Blev fel URL den gamla så här är det nya inslaget.

Förlåt/Linnéa

9 Monica o Jacob:

En vårmänniska till, helt rätt så ljuvligt när allt vaknar till liv igen;-)

Härliga vårbilder, ha en skön helg;-))

10 llhertz:

Ja visst är vi ett folk av vårlängtan och värmetörst. Särskilt i januari när lilla videung fortfarande sover. Mycket av vårljus i dina sköna bilder.

11 Anni:

Jag tänkte just på det, att hur mycket jag än älskar sommaren så tror jag att ljudet av smältande istappar och den där första solvärmen på nästippen är det som fyller oss svenskar med störst glädje! Snacka om att komma ut ur idet!

12 Anneli - A'la Foto:

Den första bilden är verkligen härlig! Snart är det dags!



Ha en skön helg!

13 Anitas Blogg - Malta:

Gränserna mellan årstiderna är inte lika tydliga här på Malta. Våren "därhemma" är speciell liksom dina fina bilder. Tycker om första bilden men mittenbilden bäst. Den minner om när det började bli liv och rörelse bland alla kolonilotter nere vid Årstaviken. Då var det verkligen VÅR ! Trevlig helg.

14 Inger Maryissa:

Jag tycker också att det gör inget om detta blir och fortsätter att vara en mild vinter

Och våren får gärna komma tidigt...vintern kan vänta tills nästa gång :-)

Ja, det är verkligen något speciellt när vårsolen börjar värma och allt liv i naturen väcks till liv igen

det är en underbar årstid

15 Lena o Tommy:

Underbart fina vårbilder. Nu när det är så grått så längtar man verkligen dit!

16 SigridfraEnget:

Visst är våren en premiär; perfekt beskrivet. Och april är absolur min månad.

17 Jah Hollis:

Fina bilder och visst har alla årstiderna något positivt. Men kanske är det lite speciellt när man börjar känna av vårkänslorna. Det är det där med ljuset och med att man kan slippa vinterkläderna.

18 Annelie-Singapore:

Bra tolkning av temat och man kan riktigt känna våren ända hit ;)!



Gong Xi Fa Cai! Happy Lunar New Year!

19 4U2:

Ja, längtar , det gör jag! :)

20 Beate:

Just variationen av årstider i Sverige är ganska så distinkt här tycker jag. Alla har väl sin charm. Undantag de två gångna vintrarna. Jag menar att ha upp till en meter snö från 5. oktober 2010 (japp, jag har antecknat;-)) till bra in i maj 2011 - där går min gräns. Jag älskar den här vintern... nästan;-)

Toppen bild förresten, den får mig att längta:-)

Kommentera här: