8767 timmar!



En eget äldre diabild på medeltidsborgen i Carcassonne.

Vem tittar på diabilder med projektor nu för tiden? Jag vet inte ens om min projektor fungerar...
Fick en rolig julklapp. Kan göra om mina äldre diabilder till digitala bilder, till jpeg. Lite knep och knåp är det, men så här till bloggen blir det nog bra.


8767 timmar, så många timmar är det till nästa nyår!

Nu är klockan lite över fem på dagen (kl. 17). Om ett par timmar är det 8765 timmar kvar på 2012, det tyckte sambon var lite kul. ;-)
Det är ju skottår i år, så vi får en extra dag i februari.
Det här med tid är ganska intressant. Får se till att återvända till detta i annat blogginlägg.

Vill du veta vilken dag det var ett bestämt datum?!

Det finns en sådan sida Vilken veckodag? där du kan skriva in ett datum och få fram veckodagen.
(Vi har testat med några datum som vi vet, det verkar fungera bra.)



"Little Joe", Monroe och så Sven Tumba i kvällens dokumentär. (Klicka bilderna större!)

Ikväll visar SVT "Sånt var livet 1962". Den dokumentären ska vi nog titta på... tror jag struntar i "Stjärnorna på Slottet" det är inte så intressant eller kul. (Sedan kan man ju alltid titta på det senare, på SVT Play.)
(Nu börjar det bli år som jag minns riktigt bra.)

Det var först på 70-talet som jag gav mig ut på Interrail. Att luffa runt var kul. Det kanske du också gjort, luffat runt på tåg?
Här har du SJ:s information om Interrail.


Landskapsbild från en tågresa i Frankrike.


Kanske ska du ut och resa?
Då kan denna valutaomvandlare kanske vara bra.


Du kanske vill veta hur långt du ska?
Här kan du få reda på avståndet mellan två platser och lite annat, en slags omvandlare.
Bara fyll i och kolla!


Tja, nu kan det kanske räcka för denna gång? Några länktips blev det ju.


Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Den från 1961 va sk*tbra!

2 Birgitta - FOTO chip:

Låter bra med den där diabildsomvandlaren. Finns det kanske liknande för gamla smalfilmer?

Valutaomvandlaren hade bra kurs :)

Gott 2012 önskar jag dig och de dina Erik!

3 Monica o Jacob:

Little Joe i all ära men min mor var svagare för Adam kommer jag ihåg;-)

Kul med Vilken veckodag kan bli riktigt användbar.

Jasså ingen liten önskan alls, jag kör med nästan samma varje år;-)))

Ha en skön måndagkväll;-)))

Kommentera här: