Upptagen.


Funderat på dagens tema och inser att en del bilder kanske inte riktigt passar sig...
Men då kan det kanske passa ganska bra med denna bild?
Dagens tisdagstema är upptaget.




Upptagen båt hamnar på sin uppställningsplats.

En båt just upptagen ur Mälarens vatten! Nu dröjer det inte så länge tills det blir en hel del aktivitet nere på båtklubben igen efter "vinterdvalan". Fritidsbåtarna får stanna uppe på land ett tag till, men ganska snart ska de ner i böljan den blå igen. En del behöver säkert se över sin båt innan dess.


Upptagning pågår, foto taget tidigare! (Klicka bilden större!)





Andra tolkningar hittar du här

Erik

Kommentarer:

1 Beppan:

Vilket sjå att ta upp och lägga i båtar... Här där jag är just nu ligger de i vattnet året om!

2 Pialotta:

Alldeles utmärkt val Erik.. Vardagen för många :) Idag kunde jag inte bärja mig.. släppte taget helt ;)

3 Carpe Diem:

Jamenvisst..............kan väl inte bli mer upptaget :-) Suverän tolkning Semlan. Haré.

4 Cecilia Artista:

På våren blir många verkligen upptagna med sina båtar!

Kul vinkling du har med att båtarna också blir upptagna!

5 Della:

Det var en bra variant. :-)

6 llhertz:

Förstår att du varit i valet och kvalet :)

Men denna bild var rakt inte opassande :))

Båtfolk har det nog jobbigt men får väl lön för mödan när solen glittrar i vågskvalpet om en liten tid.

Tack för din kommentar :)

7 Pysselfarmor:

;-)) å så fyndigt tolkat av dig!

snart så guppar de på böljan blå!



och du tolkade min tolkning rätt...dubbelt upp upptagen var det jag tänkte på....;-)))

8 Klimakteriehäxan:

Bra! Och bäst av allt: snart ska den i igen!

9 Elisabeth:

Din tolkning var mitt i prick!!

10 Mormor:

Folk er gjerne opptatt på slike steder.

Ha en god dag.

11 Beate:

Du är suverän på att hitta annorlunda lösningar till fototeman. Hos dig får man alltid en aha upplevelse, det oväntade liksom:-)

12 anna:

hahaha... nästan samma bild på upptagen som jag hade. kul.

anna

13 Kerstins foto:

När jag ser det här så är jag bara glad att jag inte är båtägare, vilket himla sjå att ta den upp och ner. Men bra tolkning till temat blev det. :)

Kommentera här: