Sportigt.


Har använt en del av dagen till att städa i min dator och flytta filer till externa hårddisken!
Det tar tid, oväntat lång tid! Kanske inte så sportigt, men behövligt för att datorn ska må bra. :-)
Nu när datorn verkar lite piggare efter rensande och bortplockande av filer och program kan jag ge mig på veckans fönster.

Just det, sportigt fönster var det denna gång. Eftersom Susanne själv visar på fönster till en sportbar så väljer jag bort liknande foton från en sportbar i huvudstaden. Istället har jag med ett par foton från skidtävlingen runt Kungliga slottet, Royal Palace Sprint. Klart kul att se skideliten sprinta fram runt Slottet.
Har hittat några fönster och så lite skidåkare i samma bild.

Royal Palace Sprint sker onsdag 14 mars i år!



Lugn och städad publik, så även polisen kan titta på skidåkarna.



Som synes lite fördröjning mellan tv-bild och verkligheten som hunnit lite längre.


Bjuder på två sportiga fönsterbilder denna gång. Lite kungligare fönster på första fotot. ;-)




Andra sportiga bidrag här

Erik

Kommentarer:

1 Anitas Blogg - Malta:

Kul bild från huvudstaden och vilken rolig idé att ha skidtävling runt slottet! Helt klart sportigt och väldigt många fönster fick du med! Ja du, sportigt eller inte men att städa datorn kräver ju faktiskt en hel del hjärngympa. Påminner mig om att jag nog också måste ta itu med min. Men, kanske inte just nu... ;-) Önskar dig en fortsatt trevlig helg !

2 Kerstins foto:

Kul tolkning till temat, det måste vara rätt kul att få se sånt i huvudstaden, speciellt när det är så centralt. :)

Jag har inte varit med på Veckans fönster på några veckor nu, har inte hittat inspirationen men det är ju kul att kolla andras.

Ha en fin lördag kväll.

3 Susanne:

Ojdå, skidtävling mitt i stan. Vilken tur att ni fått så mycket snö där. Vi har bara fått regn här i Skåne idag. Egentligen skulle de kanske ha slalomskidor i slottsbacken. :)

4 larans:

Häftigt med skidtävling så mitt i stan. Undrar just om kungligheterna där inne är så sportintresserade att de följer loppet bakom fönsterrutorna?

5 Ninnie:

Oj då, skidlopp runt slottet! Det var ju annorlunda...och kul!

6 Jah Hollis:

Det kan vara lite av en sport att få ordning på datorn. Fina fönsterbilder från ett sportevenemang mitt inne i huvudstan.

7 Heksann:

Väldigt fina bilder!

8 llhertz:

Synnerligen märklig tävling, kul att få en rapport om den. I år blir det kanske (förhoppningsvis) problem med skidföret.

Det där med rensa hårddisk hörde jag inte, partiellt döv som jag är ;)

9 Pumita:

Det måste kännas konstigt att åka skidor i den miljön... och vad gör de om det regnar? Vattenskidor i Strömmen? ;)

Kommentera här: