Skönt väder!


Vilken söndag! Härligt väder där ute. Tog en längre promenad och bara njöt.

Dags för en "så här ser det ut där jag är idag"-rapport till Fototrissen denna gång.

När jag nu kom hem igen insåg jag att jag varit rätt dålig på att fotografera under promenaden, det fina vädret och lite vårkänsla i luften fick mig nästan att glömma bort att fotografera. Hi hi, tänk vad lite solsken kan distrahera. :-)
Men det gick att få ihop en dagsfärsk Fototriss från mina få bilder.







En del valde kälk- och pulkaåkande i Aspuddsparken.



Andra valde "grillorna" och isen på lilla fotbollsplan.



Sjöisen lockade också. Många ute på Mälarens is. Solen värmde riktigt skönt på Örnberget!


Det var mycket folk ute denna sköna söndag i Aspudden. Härligt när det inte var så kallt och solen faktiskt värmde lite där den sken på oss alla.
Ska lämna in min triss och sedan börja kolla in bland alla andra bidrag.
Oj, redan över hundra som deltar i trissen! Mitt eget bidrag är nummer 114 i deltagarlistan.
Hoppas veckan som kommer bjuder på mer sol, det vore inte helt fel.



Många andra bidrag finns här

Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Härligt vårvintrig triss, min favoritbild blir bild tre med vovven så klart;-)

Ha en skön söndagkväll;-)

2 ulrika:

Bra triss!Så många aktiva människor!

Ha det gott!

3 Lotta:

Härliga bilder med mycket rörelse :-)

Lotta

4 Axart:

det ser jättefint ut, vilken härlig dag!



Ha en fin kväll/AX

5 Åke:

Härliga bilder! Fina motiv och ser ut att vara trevligt ute.

6 Cecilia Artista:

Jag ser att du haft en skön söndagspromenad! Många människor ute i det vackra vädret!

7 SoF:

Det ser inte fel ut att sitta där uppe på Örnberget och spana ut över sjön, denna vackra dag.



Ha det gott!

8 anemonen:

Jo men visst fick du till en fin triss. Ja idag har vintern visat sig från bästa sidan. Här i småland började det med snö och skottning men på eftermiddagen blev det fint. Skridskor de e kul de. Ha en fin vecka.

9 Rantamor-På Näthinnan:

En härlig promenad, och det syns att vintern har spritt ut sig i hela Sverige iår...

och nu har snart halva februari gått så vi går mot härliga tider...

och snart alla hjärtans dag...

ha en bra sådan..

10 madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Åh vad det ser härligt ut, vilken dag!

11 anne-lie lindgren:

Ja idag har det verkligen varit en underbar vårvinterdag som passar för promenader!

12 Lasseivomma:

Mera sådant väder vill vi ha nu. Jag gillar dina bilder, speciellt då den sista, som väl visar stämningen som vi upplevt i dag.

13 Eva:

SÅ många som är ute och njuter av det go'a vädret! :-) Finfin triss!

14 Ingalill:

Underbara vinterbilder :)

15 Anni:

Säg som det är, man kan inte fotografera och hålla i stjärtlappen samtidigt!



Vilken fantastisk dag det var idag!

16 Hanna:

Fina vinterbilder och kul att se att så många är ute och tar tillvara på snön och solen. Har själv varit ute i solen i dag, det har varit underbart väder.

17 jonna d:

Vilken dag och vilken stämning du har fångat i alla tre bilder. Verkligen fina alla tre!

//jonna d

18 Linnea:

Fina bilder från vårt område. Vi har tassat i samma marker. Visst är det härligt när solen lockar fram allt liv. Såg snödroppar idag på Junkergatan. Häftig bild från Örnberget!

19 Anitas Blogg - Malta:

Glad för din skull att ni haft så fint väder i Stockholm idag. Vet ju att du längtat efter solen. Härliga vinterbilder med full aktivitet och snön blir så vacker av ljuset. Lätt att glömma bort att fotografera när solen värmer och annat lockar. Själv blev jag väldigt sen med mitt inlägg. Hade svårt att hitta mina blommande mandelträd på min promenad i Lördags. Fick ta bilen istället ;-) Trevlig vecka !

20 Marit Johansson:

Jag har också varit distraherad av solen idag, det är härligt. Fina bilder!

21 Lotta:

Mycket aktiviteti dina bilder. Härligt!!! :)

22 Beppan:

Åh så ljuvligt det ser ut hos dig! Precis som en februaridag ska vara... :-)

23 agnetha:

Lika härligt här i Värmland! En toppendag trots att natten hade bjudit på 1 dm nysnö. Jag tycker att det räcker med snö nu. Jag längtar efter våren.

24 Pialotta:

Ja nu är det väl Sportlov oxså .. så fint vi fick snö i hela vårt land precis till ... Härligt med ungar i snölekar :)

25 Cumulunimbus:

Verkar verkligen som att halva Aspudden njöt av söndagsvädret :) Fina bilder och håller med - låt det vara sol även resten av veckan!

26 Me and my dark secrets:

Härlig triss!

27 Anita A:

Perfekta bilder denna soliga söndag!

28 Gärdsmygen:

Det ser härligt ut! Skön vintrig känsla du förmedlar i din triss.

29 Lena o Tommy:

Härliga bilder med vinteraktiviteter!

30 Jenny:

Fina bilder!

Kommentera här: