Nallehälsning.


Vad har jag för fotohälsning?
Birgitta (som håller i Onsdagstema) vill att vi ska tänka i dessa banor och då blev det så här från mig. :-)

Plötsligt kommer kylan från öst och det för årstiden ganska milda väder byts bryskt mot kyla. Snart verkar även snön börja falla eller kanske snarare storma än falla.
Det talas om en "snökanon".
Får se om detta vinterväder även drabbar oss boende nära huvudstaden? Det verkar så.
Tydligen har SMHI skickat ut en vädervarning för Kalmartrakten... så de lär drabbas av snön från öst.
Detta dagsläge och därtill ett passande foto blir en slags hälsning eller ett önskemål.




Jag som verkligen hoppats på en snöfattig och mild vinter efter två snörika vintrar.
Den tappade nallen hoppas jag hittade sin ägare igen.
Nallen var i alla fall inte kvar på sandlådan dagen efter. :-)
Jag ber till vädergudarna om milt vinterväder igen. ;-) Snälla, fixa det.





Andra fotohälsningar finns här

Erik

Kommentarer:

1 Eli og Bella blogg:

Det var en søt nalle, håper ønsket går i oppfyllelse. Her har vi kaldt, snøfritt og sol, men det kommer nedbør til helgen. Vi får se.

2 Annelie Esséus:

Naw, såååå söt!

3 Bildgatan:

Jag ber med dig och även om vi här uppe inte brukar drabbas av snöbrist så verkade det så under en längre tid men nu har det kommit och det räcker och blir över även för er i Sthlm. Kylan hade jag också avstått men den kom i veckan och verkar stanna ett tag.



Hoppas att den rätta ägaren hittade sin älskade nalle, ser verkligen ut att vara välanvänd så det är någon som älskar den.

4 anemonen:

Önska skall man göra och så håller man tummarna att önskan blir sann. Det blir den var så säker. Trevlig bidrag från dig och en fin önskan som även jag har.

5 Mormor:

Beklager lille bamse, det kan jeg ei

men sende en liten hilsen, det kan jeg.

Ha en fin kveld.

6 Inger Maryissa:

jag hade också hoppats på en snöfattig och mild vinter...känner att kylan och snön kom lite väl sent så vintern kunde gärna ha uteblivit helt..

och att det kunde gärna bli en tidig vår...

Men man vet ju aldrig...vädret kan växla helt plötsligt...

Söt bild på nallen i sandlådan

7 Marit Johansson:

Jag instämmer, här vid Norrbottenskusten har vi haft -16 idag och det sägs bli ännu kallare framåt helgen... gillas inte.

8 Carpe Diem:

Åh mitt hjärta blööööder när jag ser denna lilla nalle. Hujedamej vilket trauma för den stackars ägaren. Hoppas sagan fick ett lyckligt slut........ja och din saga med Semlan, den att du imogon vaknar till fågelkvitter, sol från en blå himmel och prunkande rabatter ;-) Suss gott och dröm söta drömmar.

9 Klimakteriehäxan:

Björnen har naturligtvis återvänt till sitt ide. Klokt att stanna där ett tag till, tror jag! Annars minns jag med fasa en tappad nalle ... fast det löste sig till sist, den gången!

(inne m google chrome denna gång!)

10 Monica o Jacob:

Lilla nallen ska väl ligga i ide nu om inte någon klantig jägare med hund har väckt den;-)

Vilken söt bild och jag ställer upp helhjärtat på hälsningen;-)fast inte för varmt.

Ha en bra torsdag;-)

11 Leena:

Fin bild på söta nallen, jag tror att den klarar fint några minusgrader i sin päls! Fast ägaren saknar den nog. Jag trivs rätt bra med denna temperatur men så mycket kallare vill jag inte ha det. Och inte massor med snö som förra vintern. Och så önskar jag absolut också att våren kommer tidigt!

12 Anni:

Jag håller med dig fullt och fast, även om det kan vara ok med två veckors vinter. Tycker minsann att det ser ut att bli runt nollan till nästa helg - om nu prognoserna stämmer! Sedan får det bli vår för både nallar och människor!

13 llhertz:

Fint kort du fixade av en hittenalle och lite snö!

Instämmer i bamses och din bön om snar värme. Några dars kyla är fullt tillräckligt och mer än nog för en värmenörd som jag.

14 Nett:

Fin hälsning, känns som att den passar mig bra, jag är frusen av mig och jag heter Björn i efternamn :) Ha en fin Torsdag!

15 Pysselfarmor:

Sicken söt nalle och den ser litet otröstlig ut! Hoppas den kom till rätt ägare....ett av barnbarnen tappade sin favoritsmurfdocka i Thailand...uj uj hon var otröstlig en hel dag!



Burrrrrrrrrrr var det i morse - från +32 till -14 var liiiiiiiiiiitet jobbigt ;-))



tack för välkommen-hem-hälsning!

Kommentera här: