Kyligt.


Burr!
Nu verkar vi få över den "rysskyla" som gett Östeuropa extrem kyla (läs mer här i DN!) en tid.


Undrar om det blir så här? (Lånade bilder från AB. Här en länk till vädret.)

Det har redan snöat ett par omgångar idag. Men mellan de små flingorna så har solen lyst. :-)
Nu i helgen verkar vintern komma. Kolla här i Metro!
När jag var ute märkte jag att det blivit halt av snöandet.

Men det märks också att det blir ljusare igen, det är trevligt.


Mellan snöfallen lyser solen upp landskapet.



Försökte fånga kylan på bild. Här ett fotoförsök.


Bortsett från mina kalla fingrar så gillade jag att fånga lite av vinterkylan på bild.
Hoppas det blir lite sol i helgen också. :-)

Får bli mitt bidrag denna vecka.


Här finns andra bidrag

Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Att det blivit ljusare gillas här men snön och kylan kan vi klara oss utan.

Fina bilder, kylan bra fångad

Ha en skön kväll;-)))

2 Artlover:

Usch för denna kyla. Vinter får förpassa till bild som är bäst:-)

3 Malys Krok:

Du ser jo mye fint ute, selv om det er vinter! Fint det siste bildet med den isbelagte greinen!Mye fint, men som du sier, kaldt på fingrene! -Margit-

4 Lena o Tommy:

Visst blir det ljusare nu när snön ligger vit på marken. Det är ganska härligt tycker jag!

5 Anitas Blogg - Malta:

Ja det där ser då inte kul ut ! Då menar jag den första svartvita bilden med snöyran. Hua.. ska det bli kallt nu därhemma. Inget man längtar efter precis. Här på Malta är värsta perioden Jan-Mars. Tycker det känns iskallt med 12-13 grader men visst är det skönt att dagarna blir längre :-) Din landskapsbild är så jättefin. Klara färger som gör sig så vackert när solen tar sig tid att kika fram.

6 Linnea:

Fina kalla bilder du tagit Erik. Vet att du inte gillar kyla så det var snyggt gjort! Influensa! Usch!

Ha det gott/IB

7 Marit Johansson:

Kallt och klart, vackra bilder. Du verkar ha en lämplig snömängd hos dig, här uppe har det spårat ur.. :-)

8 Inger Maryissa:

Jo, nog kom vintern till slut....fast jag hade nog hoppats på att den skulle utebli...då det varit så milt innan och började se fram emot våren :-)

Men den kommer nog så småningom...

Men visst är det vackert och snön lyser upp en hel del och dessutom blir det ljusare nu med längre dagar

Fast halt har det blivit och på morgonen hörde jag på radio om en hel del olyckor på vägarna

Fina foton

ha en bra helg

9 Erika:

Visst har det blivit ljusare och det är nog alla glada över, även jag. Snö faller här t.o.f och idag när jag hivade upp persiennen till balkongdörren visade termometern på -16 och värre ska det bli framöver. Men, då stannar man inomhus annars ramla nästippen säkert av. Sista bilden blev en favorit, men den andra är också riktigt fin, det blir alltid en man tycker bäst om.



Det är ganska nojigt att gå på nyfallen snö, vad som finns under gällande isfläckar får man vetskap om när man ligger där på bakdelen och sprattlar. :)



Vinkelevink från ett kallt vintrigt Säter. Vill du har en näve snö i nacken? Skrattar.

10 Elisabeth:

Härliga bilder. Frostiga grenar är snyggt. Då får man offra varma fingrar. Ha dé!

Kommentera här: