Härlig vårdag!


Fantastiskt vilken vårkänsla det blev just denna torsdag.
Jag gillar att solen skiner och fåglarna kvittrar!

Onekligen en speciell torsdag.
Vi har kunnat nås av nyheten att en liten prinsessa har fötts tidigt i morse.



Flaggan var hissad vid Telefonplan när jag passerade idag.


Så vi har fått en ny flaggdag!? Jag antar att det blir så. Semlorna får vila, just nu vill många ha rosa (?) prinsesstårta (sa de på radionyheterna) och fira den nyfödda prinsessan. Fira med tårta kan man ju om man är royalist. Det går säkert lika bra om du bara gillar något sött till eftermiddagsfikat. Kanske en bit tårta på en torsdag.


Olika löpsedlar vid lunch (klicka bilden större!).

Nu är de två tidningarna i synk. Här har du en nyhet i den ena "kvällsdraken".
Kanske vill du läsa mer i den andra tidningen (AB)?

En härlig torsdag!
Tog en promenad hemåt efter besöket hos min tandläkare (en liten "åtgärd" fixad idag, det går åt rätt håll). Fast jag var lite mör efter behandlingen kunde jag njuta av solen och fågelkvittret.
Så skönt! :-)



Knopparna sticker redan upp på Junkergatan. Härligt!

Kan nämna att mina foton är dagsfärska.


Finns en del trevligt som jag kan gilla just nu.


Här finns fler bidrag

Erik

Kommentarer:

1 Artlover:

Hm, snart kommer vi bara marknadsföra Sverige med monarki när vi kastar bort forskningen i sjön, som är viktigare för landet. Kul att du visar bild på telefonbyggnaden, det nuvarande Konstfack.

2 Marit Johansson:

Ja vi har det ju inte lika vårlikt här uppe, ser verkligen fram emot att se knoppar sticka upp ur jorden!

Tack så mycket för dina vänliga ord om min bild, det värmer ska du veta!

3 Carpe Diem:

Jaaaaa det har varit en fantastiskt fin dag. Och tur för mig som hade ledigt dessutom så jag fick vara ute i solen. Jag är inte royalist, men gläds nå´t enormt åt den lilla sessan som är född, gläds å föräldrarnas vägnar. Att få barn är en av de stora sakerna i live och för de som väljer detta och har möjligheten att förverkliga detta är det underbart. Jag "gör barn" på dagarna (är embryolog på en fertilitetsklinik) så jag vet hur verkligheten ser ut för många ;-(. Om jag inte gick på GI skulle jag firat med prinsesstårta absolut, får bli en 70% chokladbit istället. Kram och over and out.

4 4U2:

Det var riktig vår hos dig, tänk att många skall ha sportlov nästa vecka. Konstigt.

Ja, du är så nära i din gissning hos mig :)

5 juanna:

Visst har det flagats i dag - över hela Sverige. O prinsesstårtorna har gått åt.

Gillar dina knoppbilder bäst eftersom de visar på att vi går mot varmare årstider.

6 llhertz:

Trevlig dagsaktuell rapport med dito bilder.

Skönt att våren är på väg

(och att det går åt rätt håll hos käftis)

Tack för fina vänliga kommentar :)

7 Kerstins foto:

Så ljuvligt att se det knoppas i rabatter hos dig, en tröst för en annan som har myyycket snö kvar. Men det ger mig hopp om en vår här också till slut. :)

Ha en fin fredag.

8 Linnea:

Visst har du fångat våren. Du låter nästan lite sprallig trots tandläkarbesök. Visst grattis till vår tronarvinge.(Hellere kungahus än korrumperade politiker). Lite elakt kanske, men.

Ha en riktigt trevlig helg o hälsa familjen

9 anemonen:

Javisst det gillar jag också. Igår torsdag var det mycket fåglasång ute i naturen. Solen sken och det var ganska vindstilla och 10 grader i solen. Det e grejer det. Det har kommit längre hos dig. Jag har inte sett några spår av snödroppar ens. Ha en fin helg.

Kommentera här: