Fototriss # 168.


Ny fototriss, denna gång i Melodifestivalens tecken. Tävling är det också!
Schlager, glitter och glamour. Helena som håller i fototemat skriver att man kan välja alla tre eller kanske bara ett. Känner mig ganska jordnära, brukar inte bli så mycket glamour i mina bilder. Men glitter kanske kan vara något? Väljer att bara ta den delen.
Det är Svenska Spel som sponsrar tävlingen denna vecka, här Svenska Spels bingosida.



Det är verkligen mycket glitter i tv:n varje lördag.



Behövs nästan solglasögon när jag tittar på deltävlingen.



Fångat solens glitter i isen på trottoaren i förorten.



En glittrig kristallkrona får avsluta denna triss.


Det blir att jag deltar även denna vecka...
Visst är det lite kul med Melodifestivalen? Vann rätt låt? Vilka kläder hon hade på sig! Varför gick just den där låten till andra chansen? Ganska lätt ha åsikter kring detta spektakel som verkligen glittrar.
Du får ha en skön vecka!



Andra tolkningar hittar du här

Erik

Kommentarer:

1 Me and my dark secrets:

Fin triss!

2 Misswhatsit:

Här var det glitter både ute och inne:) Perfekt till temat. Ja, säja vad man vill om Melodifestivalen, men nog skapar den debatt:)

Ha en fortsatt god helg!

3 Nukke:

Det riktigt glittrar i dina bilder !!! Fina alla !

4 Gunvor:

Här var det verkligen Glitter! Både in natura och skapat glitter.

5 Carola (Stolt Mamma till sju):

Jättefin triss!

Ha en underbar dag..



6 Monica o Jacob:

Har faktiskt missat alla deltävlingar;-)

Bild två blir min favorit för att man får en vision av vår när man tittar på den;-)

Ha en skön söndagkväll;-)

7 tant otto:

Fin glittrig triss...Globen nästa!!

8 Pysselfarmor:

Mmmmm jag tycker att naturens glitter slår det mesta! Är ju ingen TV-tittare...tycker mera om att närvara live ;-)) ger en annan stämning

Har sett After Darks alla shower ända sedan deras start....var och tittade på dem på David Bagares gata....uj uj det var längesedan det! Vi var ett tjejgäng som gick dit för vi tyckte det var spännande....

9 Cecilia Artista:

Jag är ingen fan av Melodifestivalen. Därför gillar jag nog din isiga bild med solglittret bäst! Den är nog fin i färg också.

10 Lasseivomma:

Jag är absolut inget fan av "Mello", men slötittar lite för att kunna prata med barn och barnbarn. Begriper inte vem i hela världen som ringer och röstar.

Jag har dock respekt för dom som har bestämda åsikter i denna fråga, vilket du verkar ha. Hoppas att "din" låt vinner.

11 Leena:

Fin triss, och självklart gillar jag naturens glitter mest! Jag hoppar denna gång, kunde inte komma på något alls, inte riktigt min stil heller.

12 Tinezza:

En riktigt glittrande triss :) Första bilden är ju bländande ;)

13 Linnea:

Glitter blev det, kanske kristallkronan kan stå för lite glamor. Du vet gamla balsalar o så.



Så du fick ju ihop det!

14 skogsfrun på dal:

Nå, här glittrade det sannerligen, väl fångad triss på valt tema!

15 Rajson:

Vad kan vara mer glittrande än vårsolen!?

Melodifestivalen är ett spektakel. Men det är många som kikar och gillar underhållningen så jag tycker också att det bör få finnas. Kul grej bara man tar det för vad det är. De som vill göra annat kan ju byta kanal.

Ha det gott!

16 Anitas Blogg - Malta:

Ja, här var det glittrigt ! Mittenbilden är jättfin. Den tycker jag bäst om. Glitter skapat naturligt av solen. Snyggt ! Den avslutande kristallkronan är vacker. Här känner jag inte av någon schlageryra direkt. Melodifestivalen är inte lika uppskruvad här som den verkar vara hemma ;-) Tack så jättemycket för dina rader hos mig. De behövde jag verkligen. Inget kändes bra efter mitt utlägg och jag ville faktiskt bara gråta. Vågade inte ens titta på mina kommentare förrän nu söndag kväll, känslig som jag är. Men nu känns det lite bättre :-)

17 Lissen:

Tyckte gårdagens schlagerfestival var riktigt okey.

Kanske behöver vi lite glitter och glaumor.



Fast isglitter vill man inte gå på.



Ha en fin vecka. // Lissen

18 Beate:

Så du fick iaf ihop en triss, vilket jag tycker är toppen - du är ju kille;-)

Ettan visar ungefär vad jag tycker om Melodifestivalen. Tvåan känner jag igen från utanför dörren och trean - ja den tar jag som favo då;-)

19 Anni:

Men du, det där var inte glitter på första bilden, det var pyroteknik! ;-) Och nog blev man bländad alltid!

Fin kristallkrona, är den din? ;-)



För övrigt var Lisa bäst!

20 SigridfraEnget:

Perfekt tolkat triss!!

21 madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Här vad det glitter! Snyggt trissat!

22 Marit Johansson:

Där har du verkligen fångat glittret, bra triss!

23 Åke Blomqvist:

Fyndig tolkning :)

24 Erik Semlan:

Roligt att flera har kommenterat. :-)

Lite knepigt tema, men alltid roligt att delta.

Kommentera här: