Reflekterat fönster

 

Susanne kommer med ett trevligt tema när det gäller fönster och det är reflekterat. Det får man ganska ofta tycker jag, att det blir olika reflektioner i fönstret man fotograferar. Fönstret blir som en spegel. Vet flera skickligare fotografer än jag, som letar upp snygga vinklar och fotograferar fönster med reflektionen och skapar på så sätt snygga fönsterfoton. Säkert lyckas många skapa snygga reflektioner, som Susannes eget foto på fönster på självaste Turning Torso i Västra hamnen i Malmö. :-)

Susanne har även ett annat fototema för nästa år "Hundra hus 2013", som hon flaggar för. Tror jag står över hustemat, fast det saknas ju inte hus i vår huvudstad. Vi får se, jag ska fundera lite mer.
 
Som om inte det räcker, så tipsar Susanne även om den pågående Musikhjälpen, du kan läsa mer här!
 
Sinneskatten hade precis temat mat och på söndag är det skyltsöndag (som Pumita håller i). Vill nämna det nu när kanske mitt bidrag till reflekterat fönster kan passa in ganska bra även till de andra ...?
 
 
 
 
 

  
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

Du hittade många reflektioner i ett och samma fönster. Mycket att titta på och pizza-skylten hamnar mitt i bilden. Spännande bild, många färger.

2 larans:

Läckert fångat, ser utsom reklamen hänger där uti luften mellan husen.
"Vet flera skickligare fotografer än jag, som letar upp snygga vinklar och fotograferar fönster med reflektionen och skapar på så sätt snygga fönsterfoton" skrev du, men den här bilden tycker jag sätter dig i samma "klass".

Svar: Vänligt av dig, tack.
Erik

3 Stare Ström/Kråkvinklar:

Vilken rolig spegling! Och så fick du ihop tre teman i en bild. Inte dåligt!

4 Anitas Blogg - Malta:

Vilken spännande bild ! Snyggt. Fyndig är du också som knåpar ihop en bild som även passar utmärkt till mer än ett tema. Trevlig helg :-)

5 llhertz:

Pizzerior har sannerligen en tendens att dominera, åtminstone gäller det i småstadens krogutbud men också i Stockholm finns de väl i snart sagt varje gathörn utanför centrum? Talande bild, jag gillar den mycket, tom den klassiska colan är med ;)

6 Klimakteriehäxan:

Det där blev ju himla lyckat! Blev det pizza till middags också?

7 Linnéa:

Snyggt fångat! Blev en riktigt bra fönsterbild. Hu, för detta väder denna dag!
Ha det gott!

8 Pysselfarmor:

Kan detta fönster vara i närheten där du bor? På åsen någonstans kanske? :-))

Ha en skön tredje advent.

9 kaffehörnan:

Bli Dagens Stjärna och få en länk till din blogg
Kan de bli bättre ? Senaste dagarna har jag varit uppe högt bland mest kommenterande

Hoppas vi ses

10 Violen på Brandholmen:

Många speglingar i din bild! Min blick fastnar på pizzaskylten trots att jag sällan äter pizza.

11 Leena:

Läcker bild där pizzaskylten flyter på husen! Reflektioner är verkligen bra som fotomotiv och genom utmaningar som här på Veckans fönster får man bra inspiration och idéer.

Svar: Det har du helt rätt i. Flera vackra fönsterreflektioner.
Erik

12 Mia:

Riktigt fint Erik, men tur att jag nyss har ätit! ;-)

13 juanna:

Världens bästa reklam för pizza!!

14 Susanne:

Snyggt med den svävande texten och pizzabiten där! En mycket läcker tolkning som jag gillar.

Och visst tycker jag du har hus runt omkring dig så att du skulle kunna vara med i husutmaningen. Du brukar ju ha så många intressanta texter om det som händer i Aspudden. :)

Idag var jag faktiskt in till Stortorget i Malmö och tittade på de tre i Musikhjälpens glasbur. Kameran var med så det kanske blir några foton så småningom hos mig.

15 Jah Hollis:

Snygg reflektion. Det får plats mycket i det fönstret. Och flera teman funkar ju bilden till.

16 Karin:

Härlig bild med fina färger! Tänk att lyckas med flera teman på samma gång!

17 Hanna Karlsson:

Tycker det blev jättebra!

18 Pumita:

Jättesnygg bild! Jag blir nästan sugen på pizza, bara nästan. ;) Vill gärna tro att speglingen till höger är en kopp kaffe för det skulle sitta fint. :)

God Jul och Gott Nytt på dig!

P.S. Inte "håller i" skyltsöndag med är en av dem som postar skyltar. ;)

Svar: Okej, vill du ha det på så vis så ska jag inte påstå något sådant, sorry. ;-) Fast det var kanske du som startade detta tema, även om ingen håller i Skyltsöndag.
Erik

19 Kakan:

Så många teman i en bild som du fått in...
Ha det bra!
Kram Kakan

Kommentera här: