Behövlig


Varför inte en skylt på B? Skyltsöndag är Pumitas idé och vi är flera som brukar lämna in bidrag. Insåg nyligen att jag passerade en perfekt skylt på bokstaven B. Bara att fotografera skylten! Då och då tar jag en skylt med rätt begynnelsebokstav på en söndag. :-)
Ibland kan en sådan här skylt verkligen behövas och det ganska fort!
 
 


Inte alltid så lätt att finna dessa inrättningar när man behöver dem. Men på en del ställen, som här på ett sjukhus söder om Stockholm, finns de som tur är. Flera stycken. :-)

 
 
Finns några (som bloggarna Kråkvinklar och Della för att nämna två) som har egna söndagsskyltar efter Pumitas idé, kolla mer här!
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

Kul att du fullföljer dina planer med alfabetiska skyltar ;0) Ja, en besökstoalett kan vara bra till hands ibland. Skyltar jag med, slängde upp ett inlägg när jag såg att du gjort det. I morgon kommer tomten!

2 Jah Hollis:

Deltar själv inte i den utmaningen, men ämnet som sådan är ju bra.
Angående Domus så är mycket riktigt det i Kristianstad landets sista och det kommer att försvinna 2013 och ersättas av en jättegalleria som lär bli lika dominerande i stadsbilden.
Det gick för några år sedan en en bra dokumentär på tv om Domus påverkan på svenska stadskärnor. Det finns klipp från den att hitta på Youtube.
http://sv.wikipedia.org/wiki/När_Domus_kom_till_stan

Ha en fortsatt skön julhelg. Här är all snö borta nu och det är fem grader plus.

Svar: Tänk att den epoken nu går i graven. Intressant! Domus har man ju levt med under nästan hela livet. Kvickly hette det väl före Domus? Galleriorna har tagit över varuhusen. Få se om de också börjar försvinna någon gång i framtiden?
Erik

3 Monica o Jacob:

Ja fram för flera sådana skyltar i samhället dom har blivit färre på senare år, tur att inte sjukhusen följer trenden.
Ja nog f.n är man trött på snöandet, har skottat en gång idag och det blir nog en till. Till skogen går det inte att gå, tur man har nya dubbdäck så man tar sej ner till byn i alla fall.
God fortsättning;-)

4 Pumita:

Hehe, de där skyltarna är alldeles för få på stan. Passade på att fota en toaskylt på min resa. Den handlar om minst lika akuta behov och visas upp vid tillfälle... när jag har hämtat mig från festligheterna dvs. God fortsättning på dig! :)

Kommentera här: