Stenigt

 

Den här veckan får det bli en enkel och snabb fototriss! Temat denna gång är stenigt.

Först tänkte jag på "stenarna som rullar", alltså på rockgruppen the Rolling Stones. Fast den lösningen har säkert någon annan deltagare redan visat i sin triss och jag har inga digitala foton på de rockande grabbarna. Så jag väljer något pyramidalt istället. ;-)
Lite rock'n'roll över dessa stenar. Inte lika stora som Egyptens pyramider men liknande form.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De här varianterna på väghinder fann jag i närförorten Gröndal på väg till en trevlig träff med ett par goda vänner. En hel del gatustenar som fick mig att tänka att den raka vägen inte alltid är den enda rätta. Det kan vara värt snegla lite både till höger och vänster ibland. Hoppas du får en trevlig vecka! :-)
 
 
 
 
Andra steniga bidrag finns här
 
 
• Kategori: FototrissTaggar: gröndal , pyramider, rolling stones , väghinder; • Kommentarer (21)
Erik

Kommentarer:

1 Stare Ström/Kråkvinklar:

Inte visste jag att vi hade pyramider i Sverige. Och flera olika modeller, dessutom. Kul triss!

2 Pysselfarmor:

men ojdå...sådana har jag aldrig sett! Kanske är det lokalt där de finns....kul lösning på temat ;-)

3 veronica-ifokus:

Kul kreativ och fint sammanhållen tris!!!

4 Ninnie:

Snygga!! Till skillnad från de vanliga betongklumparna man brukar se.

5 llhertz:

Så pyramiderna har äntligen nått Norden, det var på tiden ;) Snyggt triss jag har aldrig lagt märke till de här farthindren. Ändå tittar jag också nedåt i trissen idag :)

6 Carola (Stolt Mamma till sju):

Fin och kul triss :)

7 Hanna:

Lustiga farthinder, den varianten har jag missat. Kul att man tänker lite utanför boxen och gör något annorlunda. Även en pyramid fyller nog sin funktion.

8 Pialotta:

Trevligt med olika varianter på stenar... du har hittat lite mer originella än de vanliga stenarna ... bra jobbat Erik :)

9 Artlover:

Vi skulle ändra temat till pyramider istället:-) Sammanhängande triss med former desamma.

10 Anonym:

Dom där är ju betydligt snyggare än de vanliga betongblocken!

11 Cecilia Artista:

Så kul med svenska pyramider! Riktigt snygga väghinder!

12 Karoleen:

Härliga bilder och vilka härliga "stenar" du har hittat. Det är egentligen ganska konstigt hur mycket man missar i sin omgivning när man inte riktigt håller ögonen öppna =)

Svar: Fantastiska ökenbilder du visar. Ja då har du väl sett de riktiga pyramiderna också. :-)
Erik

13 Eva:

:) Vilka coola väghinder du har hitta! Kul med lita annat än de vanliga "grisarna"!

14 Benita:

Häftigt med en triss i pyramidstenar!

15 Åke:

Fyndigt tema du fångat! Gillas :)

16 Gilla:

Härliga stenpyramider du visar. Temat var bra tänkt.

Gilla

17 Birgitta - FOTO:

Cool stentriss Erik!

18 Gilla:

Sv: Tack för kommentaren hos mej! För att du inte ska ta fel, så hölls inte bröllopet på Stenkvarnen, utan i en kyrka och middagen avåts inne i själv slottet. Om du kikar in på min andra blogg, så kan du se en hel del bilder från själva bröllopet. http://gilla-gilla.blogspot. Men du får scrolla ner lite.

Gilla

19 red:

det var snygga stenformationer som farthinder!
red

20 Linnéa:

Det var roliga stenformationer. Tänk om alla fart-hinder kunde vara så där snygga. Gautstenar har ocks sin charm!
Ha det gott!

21 Ma:

Tjusig triss. Farthindren passade bra till temat. De var av den lite ovanligare sorten, men snygga...

Kommentera här: