Se igenom.


Broräcken kan man se igenom. "Genomskinligt eller se igenom" är temat denna fredag hos Sinneskatten. Då kan onekligen denna bro med sitt sirliga broräcke få bli mitt bidrag.
 
 


Utsikten från en bro kan variera ganska mycket. Den här gjutjärnsbron finns på Södermalm.
Sinneskattens tema "genomskinligt" för onekligen mina tankar åt fönsterhållet. Varför inte passa på och kombinera med fönstertemat?
 
Så jag visar även en annan brobild jag tog nyligen på väg ut på Värmdö, som även blir mitt fönsterbidrag denna vecka.
 
 
 
Två bilder och två fototeman. Fönstertemat har lite semester (här finns det fönsterbidrag!), men lämnar in detta bidrag i väntan på nytt tema.
 
 
Finns många bidrag att kolla in här hos Sinneskatten!
 
Önskar alla en trevlig helg!
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Kerstins foto:

Du det var ett vackert broräcke med ett välarbetat mönster. Snyggt med skuggan på marken också. Det är riktigt roligt att hitta det som är lite annorlunda, det kittlar fotonerven en hel del. :)
Ha en fin helg, Erik.

2 Hanna:

Snygg bro och fin skugga också. Tyvärr missar många sådana detaljer i vardagen, ja om man inte är fotograf då... då ser man ju oftast detaljer överallt ;0) Kul med den andra bilden, tycker mig skymta chauffören i backspegeln. Ha en fin helg!

3 Eva:

Ofta fotar man saker som det går att se igenom, men man tänker liksom inte på det, för det inte är man hade fokus på :)
Bra temabilder!

4 Anneli - A'la Foto:

Det första broräcket är fantastiskt vackert och så fin skuggan blir! Snyggt tolkat!

Ha en skön helg!

5 Mormor:

Lekkert rekkverk og vinduer av ulike slag er stort sett til å se gjennom :-) (om de ikke for skitne)
Ha en flott dag :-)

6 Sussie B. :

Bilden på det första broräcket är
väldigt vackert...är det i närheten
av gamla stan?
Har för mig att jag har sett ett liknande
där en gång i tiden.
Om du kikar in här så får du
se ett annat broräcke..!

http://pyssligasussie.blogspot.se/2012/08/metall.html

Men den bilden är inte med i denna visning. :-)

Önskar dig en trevlig helg.

7 Leena:

Vacker och grafiskt fin bild på bron. Och visst blir det roligt nästa vecka när Veckans fönster kommer igen! Det är en av mina favoritutmaningar.

8 Rantamor:

Kul med broräcket som verkligen är genomskinligt...
och ett foto taget genom fönstret som man också hoppas att är genomskinligt...
titta gärna in på min blogg vi har precis kommit ned från fyra dagar på kalfjället...
du som gillar fiske gör en sådan tripp det är helt underbart att uppleva...

Tjingeling och ha en finfin helg...

Svar: Nu har jag kollat på ert besök uppe på kalfjället. Vilka härliga bilder och rolig text. Klart kul inlägg!
Erik

9 Stare Ström/Kråkvinklar:

Den första bilden är verkligen fin! Du har fått med skuggorna så bra och inte tal om att den inte är genomskinlig. Om fönstertemat, så tycker jag du bör få ett extra plus för att du är ute i så god tid! Det är till att vara förutseende!

Svar: Ja hm, he he, tänkte bara köra ett fönster till innan vi får nya temafönster av Susanne.
Erik

10 Anita A:

Första bildens broräcke med tillhörande skugga gör sig perfekt i svartvitt och bilrutan verkar helt ren och genomskinlig, för att inte säga glasklar!

11 Bildgatan:

Läckert och bilden gör sig verkligen bra i svartvitt, skulle tro att ljuset blir tydligare i denna bild - vet ej. Har fotat så många räcken och vad jag ser mellan pelarna och ändå kom jag inte ens på tanken. Varje tema, alltid hos någon en ny vinkel och nya tankegångar - tack.

Fönstret var också ett annat sätt att se genom, utan att man ser att man ser genom - egentligen.

12 Anonym:

Helt perfekt på dagens tema och så snyggt broräcke!

13 llhertz:

Med min klockarkärlek till gjutjärnet uppskattar jag den första bilden extra mycket. Snygg i svartvitt och snygg skugga.
Inser nu att jag måste börja leta upp just gjutjärnsdetaljer att fota, tack för inspirationen!

14 carina:

Det finns otroligt fina broräcken.

15 Charlotta:

Vackra skuggor blir det med genombrutna brostaket. Fint!

16 Pysselfarmor:

Hmmm bro på Södermalm - kan det vara möjligen bron i förlängningen av Brännkyrkagatan eller är jag ute och cyklar utan cykel :-)
Hur som är det snyggt genomskinligt och fina skuggor!
Ha en skön helg!

17 Mona:

Mycket vackert broräcke. Vilken kontrast med det tråkiga räcket i bakgrunden. Snygg bild med fina skuggor.

18 Anki:

Vilket vackert broräcke... snyggt med skuggan och det gör sig väldigt bra i svart - vitt. Snyggt!
Den andra bilden kunde vara tagen av mig :) har massor med sådan här bilder... fotar hela tiden när vi är ute och åker (när jag inte kör, alltså:))
Trevlig helg!

19 sven:

*hehe* om det nu inte var uttryckligen en genomskinlig/se igenom bro ni skulle fota så hade ju fönstren i andra fotot funkat också :) Hoppas ni hade trevligt ute på Värmdö

20 Susanne:

Det var väldans vad flitig du är under min frånvaro! Ett tredje fönsterbidrag ser jag här. Det ser ut att ha varit en varm dag den då du var på väg till Värmdö.

Svar: Kul att du fann mitt fönsterfoto. Välkommen hem, få se vilket fönstertema du bjuder på kommande vecka. :-)
Erik

Kommentera här: