Kvadratisk


Susanne tar semester från sitt fönstertema, önskar henne en skön semester!
Så nu får vi välja fritt i några veckor framöver.
Hon samlar säkert på sig nya vackra fönster under semesterresan, det saknas ju inte motiv nere i Italien.

Här kommer ett kvadratiskt fönster från hyrd stuga, det väljer jag denna vecka.

 
 
Så såg det ut på utsidan!
 
Så en bild från insidan av stugan.
 
Kanske inte så stora ljusinsläpp, men det räcker gott.
 
Inte alls så tokigt, bekvämt och bra boende. Skönt!
 
 
Här hittar du många andra fönster
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Leena:

Skönt med fönster ovanför diskbänken, även om de inte är så stora. Bilden utifrån gillar jag, kanske för att det finns en liten fönstertittare i oss alla ...

2 Mia:

Jag tycker det ser jättemysigt ut! Man behöver inte mer än just så där...i det övre fönstret kan jag ana ett annat fönster också... *L*

3 Susanne:

Hmm, men det är ju det bortre fönstret i den övre bilden som är i den nedre bilden. ;)

Gillar den övre bilden.

Svar: Faktiskt fönster från två olika hus, men de är snarlika, det ser lite ut som samma men "vårt kök" hade två fönster. Stor stugby nära Ängelholm.Mycket byfester i augusti nere i Italien, skulle gärna åka med ner! Du hittar säkert många nya snygga fönster att fånga på bild där nere. :-)
Erik

4 Anna susar in:

Åh ja men du det är livet med lite ombyte att hyra sig en liten stuga är så trevligt..tänk så rätt du hade Saltön var just stäälet vi hyrde stuga på..ett litet vitt hus som var bedårande fin.

Svar: Vitt är det mycket av på vissa öar! Har du läst Viveca Lärns böcker, kunde du gå runt och känna igen dig? Anar det vackra huset med tanke på den vackra verandan.
Erik

5 Cecilia Artista:

Fina små kvadratiska fönster!
Hoppas du hade en trevlig semester i Skåne!

6 Hanna:

Verkar vara ett sånt där perfekt ställe att trivas på under sommaren. Lagom standard fast ändå det "enkla" boendet. Stora plus att det ligger i närheten till havet också (om det fortfarande är Ängelholm).

Svar: Visst ligger det nära havet och visst är Ängelholm närmaste tätort, men badet ligger en bit bort och en liten promenad (eller bilresa) var det till vattnet! Men helt klart ännu ett ställe värt återbesök, gärna mer sol vid återbesöket. Den listan (med återbesök) blir bara längre och längre, visst är det konstigt? :-)
Erik

7 Stare Ström/Kråkvinklar:

Det var ett mycket sött fönster. Klitterbyn?

Svar: Verkar inte vara mycket som du inte känner till. :-) Du är helt rätt ute.
Erik

8 Pumita:

Ser himla mysigt ut! Precis som det ska vara på ett semesterboende, inte alltför påkostat och märkvärdigt. Här skulle jag trivas. :)

SV: Jag får nog åka tillbaka och köpa mig en sådan där karaff. Låter festlig! Kan man få "bildbevis" kanske? ;)

Svar: Bildbevis, inga problem alls. Det ska vi säkert kunna fixa ganska snart i något fototema, tror jag. Eller ett eget inlägg. :-)
Erik

9 Anna susar in:

Åh ja men du jag har läst o jag kände igen.. Det var skoj..

10 Della / Var Dag ett Äventyr:

Trevligt att kunna titta ut när man diskar.

11 Linnéa:

Ser mysigt o bekvämt ut, fin utsikt, då kan det t.o.m. vara kul att diska.

Ha det gott!

12 Ninni/fotografia:

Formen, den kvadratiska, gillar jag och färgerna det svarta och röda. Snyggt! Gillar också ditt första foto, där man ser två fönster på en gång.
Det är ju underbart med ett fönster ovanför diskbänken, då kan man studera utsikten samtidigt som man kopplar av med disken :)
Må så gott!

13 sven:

fina kontraster mellan den svarta väggen och det röda fönstret. Fönster behöver inte vara stora och storslagna för att vara vackra.

Kommentera här: