Skönt.


Påsken är här!

Just nu lite svala nätter, våren har lugnat sig lite. Det är ju april och vädret varierar.



Fullt med blommor i rabatterna på Junkergatan.

Ganska lätt att må gott (Feeling good som Birgitta skriver denna onsdag) i det soliga vädret.

Lite kyligt ute på Örnberget, men snart kan man njuta av vårsolens värme igen. :-)



Här kan man må gott när värmen återkommer.


Eller ta en promenad i omgivningarna. Få se hur vädret blir under påsken.



Lite påskfint bland blommorna.



Glad Påsk!


Fler "Feeling good"-bidrag hittar du här

Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

I dag är det riktigt mysigt solen värmer och fåglarna sjunger, synd bara att nätterna är så kalla.

Gillar påskriset och utsikten från Örnberget, inga båtar i än ser jag här ute ligger det några och guppar i vattnet.

Våra vårblommor har tyvärr tagit stryk av kylan.

Ha en Glad Påsk;-)

2 Kerstins foto:

Det ser riktigt skönt och vårigt ut hos dig. Här kom det stora snöovädret för några dar sedan som gav oss 2 dm nysnö och begravde alla fina vårblommor som kommit upp. De syns inte till än, det tar tid för snön att smälta för det är 0-gradigt på dagen och 15 grader minus på natten. Men våren kommer hit med, det tar bara lite tid. :)

3 Mormor:

Egentlig så skal det ikke så mye til å ha det bra.

Små lyspunkt i tilværelsen popper opp, her og der, som de gule fjærene blant blomsten.

God påske.

4 Kul Tur i Natur:

Visst känns det lite bättre

5 Pysselfarmor:

Fin bild och inte är det något mera som har hänt sedan jag for från "schtaaaaaaaaan".... :-))

Veckorna som varit därnere har det varit attans så kallt därnere - inte har det varit några vårkläder på. Solen skiner då här där jag är och ljuset för att inte tala om ljuset det underbara.

Tycker den där blomman i krukan hänger litet ledsamt....kallt om fötterna kanske :-)

Ha en Glad Påsk!

6 Carpe Diem:

Glad påsk på dig och de dina också min bloggvän. Ja visst är det aprilväder nu. Mina påskliljor hänger som snor på morgonen efter minusgraderna på natten, MEN lite sol och vips står de stolta i krukorna och välkomnar mig så trevligt när jag kommer hem på eftermiddagen ;-) Ska ju vara så här...........april........om än vi blev väldigt bortskämda ett tag i mars med värme. En ljuvlig tid och det gäller att njuuuuta var dag. Sköt om dig och ha en mysig ledighet. "Ses" nästa vecka. Kram.

7 4U2:

Fina må-bra bilder, räcker att titta på de så blir man på lite bättre humör :)

Ha en trevlig påsk!

8 llhertz:

Jag håller med 4U2 väldigt fina må-bra-bilder!

De smittar gott humör rakt genom skärmen hit till mig :)

Tack för dina vänliga ord och

Ha en riktigt skön Påsk!

9 juanna:

Ljuvliga bilder som inte visar den "riktiga sanningen" - bakslaget när det gäller våren. Kyla, snö och vårpaus.



Har startat Ordlös Lördag - första tema är Påskmat - du / alla är välkomna.

http://ordloslordag.blogspot.se/



Önskar dig en God Påsk!! med sköna promenader o kameran i högsta hugg!

10 Erik Semlan:

Tack för kommentarerna.

Jag har kollat med blogg.se och det går inte att ta bort ordverifieringen, tyvärr.



Så här skrev de;

"Den ordverifieringen är där pga av spam ej ska komma in i kommentarsfältet så vi kan tyvärr inte ta bort det.

Mvh Alexandra"

Det svaret fick jag när jag nyligen mejlade och frågade.

Trevligt få kommentarer.



11 Kerstins foto:

Hej igen. Vill bara svara på din fråga om det som syns i bakgrunden på min bild. Visst är det en cirkusvagn, men inte Brazil Jack, det är cirkus Maximum. :)

Glad påsk till dig och de dina.

12 Della:

Ser fint ut. Men imorgon ska det inte bli något vidare här i alla fall. Då får det väl bli bildpill. :-)

13 Della:

Ser fint ut. Men imorgon ska det inte bli något vidare här i alla fall. Då får det väl bli bildpill. :-)

Kommentera här: