Gemenskap.


Nu går vi in i en härlig period av utomhusaktiviteter.
Stanna till vid något utecafé och ta en fika, bara njuta.
Kanske uppleva teater eller musik utomhus någonstans.
Gemenskap kring musiken.





Nu börjar också de japanska körsbärsträden blomma ordentligt i Kungsträdgården.
Det är verkligen vackert! Så nu är det många stockholmare som söker sig till denna blomsterprakt. Slå dig ner en stund under träden och bara njut om du är i närheten.





Här en annan bloggare, Epstein som fångat blomfotografer i Kungsan.




Du hittar mer gemenskap här hos Sinneskatten!

Erik

Kommentarer:

1 Linnéa:

Härligt med gemenskap runt musik, fin publikbild. Köksbärsträden i Kungsan gör mig lika hänförd varje år, ett mirakel.

2 Fia:

Åh, har de redan börjat blomma i Kungsträdgården? Det är så fantastiskt vackert!

3 Hanna:

Är lite avundsjuk på er Stockholmare som har de där vackra träden i Kungsträdgården. Här står ett lite här och var i stan :0)

4 Anneli - A'la Foto:

Åh, de där träden är magiskt vackra!! Dit vill jag, har aldrig sett dem i verkligheten! Måste nog leta upp några här i närheten!



Ha en underbar helg i solskenet!

5 Monica o Jacob:

Härlig gemenskap på bild ett;-) körsbärsblommorna är ju så ljuvliga och på nästan alla bilder av dom är det någon som fotar.

Ha en skön helg;-)

6 Anni:

Är blombilden från i år? jag var där i tisdags och då hade de inte alls slagit ut så mycket. Tänkte ta en vända i nästa vecka om det inte blir i helgen. Gemenskapen under körsbärsträden är så enastående speciell - alla är lika lyckliga!

7 Gärdsmygen:

8 Gärdsmygen:

Snart är vi där!!

9 anemonen:

Alltid lika fint med gemenskap av vilket slag det vara må. Uteteater, utemusik ja alltsådant gillar jag på sommaren.

10 Beppan:

Härliga bilder på gemenskap!

Blev snuvad på körsbärsträdsblomningen i veckan när tåget jag skulle ha åkt med till huvudstaden bytte tidtabell utan att jag fått meddelande om detta.

11 cat:

Vilka härliga och vårsköna gemenskapsbilder :)

12 Lena o Tommy:

Underbara bilder på gemenskap:)

13 Pialotta:

Men herre min ge så mysiga gemenskapsbilder.. riktigt fina Erik :)

14 Anitas Blogg - Malta:

Ja, nu börjar aktiviteterna blomsta utomhus vilket skapar gemenskap. Inte minns jag att det var så vackert på våren i Kungsträdgården. Är inte i närheten men njuter av din fina bild :-)

15 Pysselfarmor:

Helt fantastiskt att vandra där under körsbärsträden....var där i onsdags och lade bilder på min 366-bilders blogg.

Snart snart börjar parkteatern, men jag tycker att de senaste två åren har föreställingarna varit litet så där....ha en skön helg och trevlig valborg!

16 Mona:

Att sitta i publiken vid utomhusarrangemang ger en helt annan känsla än vid arrangemang inomhus. Man får så många fler intryck utomhus och en helt annan gemenskap. Jag är definitivt avundsjuk på era körsbärsträd i Kungsträdgården!

17 Stare Ström/Kråkvinklar:

Trevlig gemenskap på båda bilderna!

18 Modern:

Fin tolkning av temat och vackra bilder. Jag ska till Stockholm till veckan så jag ska lyda rådet att ta en fika vid något utecafé och njuta av dom underbara körsbärsblommorna:)

19 Misswhatsit:

Bli icke förskräckt, det är inte din moder som bloggat ovan. Har nyligen skickat en hälsning till min dotter och tydligen har jag inte ändrat avsändare:)

20 Marit Johansson:

Fint tolkat med bägge bilderna. Dom där körsbärsträden är ju underbart vackra!

21 Jah Hollis:

Instämmer. Det är en fin tid när gemenskapen kan flytta utomhus också.

22 Annelie:

Ja Kungsan är verkligen en pärla när det blommar, som en rosa himmel!

Och det där med att träffas och uppleva musik ute tillsammans, det är väl något av det bästa man kan uppleva!

23 Sussie B:

Fast man inte känner den som sitter bredvid en så känner man en stark gemenskap vid sånna här tillfällen. Fotot är så RÄTT i detta tema.

Kommentera här: