Musik på K eller M.


Pialotta ger oss en utmaning i sitt tema "Musik&Foto". Oj, jag började fundera...
"Jag ger dig bokstäverna K & M. Här har du fritt val, låt artistens namn börja på antingen eller. Spelar mindre roll svensk eller utländsk bara det är en kvinnlig musikartist.
Visa mig, visa andra din musiksmak.
"

Hmmm?! Kvinna på k eller m...?! Pialotta väljer själv Katie Melua, ett bra val (Kolla här!).

Jag backar själv till en Melanie som dök upp redan på 60-talet.


Du kan också få upp låten "Brand New Key" i eget fönster här!

Kanske känner du igen låten? Blev en stor hit 1972.

Här gästar hon Johnny Cash tv-show. De sjunger även en duett i klippet.


(Även detta klipp på Melanie och Johnny Cash kan du få i eget fönster här!)


Det var en gammal favorit... hm, hur går vi vidare?

Ett foto innan vi fortsätter musikaliskt?


Ett sätt att roa, utan musik.


Fram till nutid och en annan dam som kan sjunga, Melanie Fiona.




(Om du vill får du "Bang Bang" i ett eget fönster här!)

Tar en till låt med Melanie Fiona, "Give It To Me Right".
Här har de "lånat" från en äldre låt som du kanske känner igen?


(Här får du klippet i eget fönster!)

Kanske jag ska nämna vilken låt det är som de lånat ifrån?

Gruppen The Zombies gjorde "Time of the Season", lyssna här på originalet!


(Kanske vill du ha The Zombies i eget fönster, klicka här!)


Tar en dam till som avslutning.

Ungefär i samma musikstil som Fiona hittar du Keri Hilson. Hon spelar onekligen ut sin kvinnlighet.
Här i låten "Pretty Girl Rock". Keri kommer till Göteborg i början av oktober.


(Här får du låten "Pretty Girl Rock" i eget fönster!)



Får bli mitt bidrag, de låtar jag väljer denna gång. :-)



Här finns fler musikbidrag


Erik

Kommentarer:

1 Lena o Tommy:

Gillar ditt bidrag. Här var lite musik som var ny för mig...och dessutom lyssningsbar. Det enda jag egentligen kände igen var The Zombies. En gammal härlig låt!!

2 ElStiffo:

Ja Melanie var ju bra, blev spelad i radion av unga diggare i veckan. Cash var cool, vilken röst.

Keri Hilson, bra musik, bra bild, "Don't hate me cause I'm beautiful" fin textrad.

Gör egen musik, låna inte rakt av, tycker jag.

3 Mia:

Ah, en ny bekantskap igen Keri Hilson! Nice... L

2x Melanie är sannerligen inte dumt det heller och som bonus Zoombies, gamla hederliga döingarna! Härligt, Erik!

4 Pialotta:

Kery Hilson var en ny bekantskap .. rörlig tjej på sitt vis.. men, men.. ingen musik jag gillar. Melanie.. känns ju igen som en av de där tjejerna från dåtid :) Kul med lite omkok i gryta. Alltid är det några artister o musik man aldrig i livet lyssnat på förut :)

Kommentera här: