Lust-igt. ;-)


Lust är sinneskattens tema denna fredag. Funderar lite och inser att lust omfattar så mycket. Ibland har jag lust att laga mat, göra något riktigt gott. Kan lägga ner timmar i köket. Men det är inte så varje dag, nej. Det behövs lust och inspiration om maten ska bli bra. Precis som med nöjen. Ibland har jag absolut ingen lust för nöjen, kanske att jag slötittar på tv:n ett tag, men inga större äventyr, som till exempel biobesök och/eller restaurangbesök. Det där med lust är så olika eller hur? Lusten varierar om jag uttrycker mig så.

Inför helgens fotoutställning känner jag lust att möte de besökare som vill komma och titta på mina bilder. Där finns också en inre lust att visa bilderna för en publik. :-) Kanske inte lika lustigt att välja ut eller välja bort de bilder jag inte kan ta med. Hörde Tommy Körberg beklaga sig i "True Talent" i TV3 tidigare i kväll att det inte är kul att tvingas välja. Han skulle längre fram i tävlingen tvingas välja bort några talanger och det är ju inte kul. Det kan jag hålla med om.

Då är det kul och lustfyllt att delta i fototeman som detta "Tema fredag" och visa upp foton. Ger mig tillfälle att "testa" en del bilder. När det gäller att ställa ut så har jag fått känslan att "less is more" kan vara ett ganska bra knep. (Det har jag bitvis lärt mig genom erfarenhet och jag är knappast den första heller.) Nåväl, här kommer ett par bilder, lust tolkat lite olika.
Det där med kroppslig njutning se, det ser jag som helt annan lust. Men visst, de hör ihop på något konstigt sätt. Tror jag släpper den diskussionen just nu.




Mannen gick med bestämda steg över torget för att sedan vika in på wc. Det var dit han var på väg. Jag tycker det är lite lustigt... att ha denna hjältestaty precis bredvid den offentliga toaletten som till på köpet stank långt ut på torget!?



Ska kunna bli fint väder till helgen. En "vid vatten"-bild som blev över i annat fototema nyligen.
Att fiska kan vara lustfyllt. Inte helt säker på att pojken tyckte det, som pappan.

Blev lite konstig text märker jag. Hoppas ni kan följa mina tankegångar, jag orkar inte nysta i det nu!



Andra tolkningar av lust här!

Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Jodå, jag tror jag hänger med. Visst är bilden med stengubbsen som kollar mannen som ska på muggen bra. Den andra förmedlar ju även den en sorts lust.

Märkligt att även jag sparade en bild från Trisstemat ”Vid vatten” och visade i ett annat inlägg.

http://jahhollis.blogspot.com/2011/08/kanske-sensommarens-mest-fotograferade.html

2 Kerstins foto:

Jodå, jag hänger med i dina tankar och visst är det så att lusten till olika saker kan variera emellanåt. Tycker att din tolkning är bra. Det låter inte så lustfyllt med stanken i den första bilden, men det är ju tyvärr ställen som behövs. Synd bara att konstverket skulle placeras just där. Härligt avslappnad fiskebild.

Ha en fin helg, Erik.

3 Mona:

Ska du ha fotoutställning? Vad kul! Har du gjort det förut eller är det första gången?



Ja, det är lustigt hur man ibland väljer att placera offentliga toaletter. Utan en tanke på om det passar in i omgivningen eller ej. Jag gillar verkligen bilden.

4 Anni:

Fnissar lite, det känns som sent-på-natten-tankegångar. Men jo, vi fattar nog.



Intressanta foton till temat, ger en del att fundera över!

5 Leena:

Lycka till med utställningen! Måste vara kul att visa sina foton och möta besökarna. Det är väl det vi gör i en liten skala med dessa utmaningar - visar våra bilder för varandra, lär och njuter av andras bilder. Jag tror att det också är väldigt utvecklande för ens egen bilduppfattning.



Lite annorlunda lust-bilder :) Men bra tolkning!

6 Agneta:

Kan tänka mig att man inte stannar så länge och tittar på det konstverket om vinden ligger på. Barnet tror jag tyckte att det var lustfyllt att fiska betydligt kortare tid än vad fadern tyckte.



Ha en bra helg och lycka till med utställningen!



7 4U2:

Försöker man förklara nöden som kallar med att män är "stora" och gör viktiga ting, trots allt? ;)

8 Lena o Tommy:

Intressant tolkning och oerhört fina bilder!

9 Birgitta - foto CHIP:

Ambitiöst skrivet om lust Erik - och visst är det så - lusten är lite nyckfull ;)

Första bilden är riktigt kul :)

Ha det gott!

10 Anni:

Japp - jag har gått på flera operor i biosalongen - härligt med blott två kvarter till förstklassig opera! Och hos oss är det dessutom helt ok att ta med egen skumpa till pausen ;-)

11 Kjell E:

"Lust"igt med toalett bredvid skulpturen.



Jodå, jag t.o.m. anstränger mig för att få med fåren!

12 Nett:

Härliog tolkning och sista bilden känner jag stor lust för, ja kanske inte att fiska, men tillståndet att bara vara och befinna sig vid vatten :) Ha en fin fredag!

13 Ingrid:

Visst är det så att lusten varierar från det ena tillfället till det andra. Det som känns tungt och trist ena dagen kan vara riktigt lustfyllt nästa.



Du tolkar lust på ett finurligt och trevligt sätt!



Lycka till med fotoutställningen!

14 Annelie:

Hahahahaha, du och dina utsvävningar! Jag gillar när du svamlar, kluriga funderingar och häftiga vändningar.

Den lille fiskarpojken ser faktiskt ut som om han hellre skulle vilja gå och köpa en glass eller nåt.

Och statyn, ser inte gubbarna LITE nödiga ut, de kanske står i kön till toa? Eller tycker dom bara att det stinker, det är kanske därför dom ryggar tillbaka!?

Ha en skön helg Erik! På återseende!

15 Elisabeth:

Lust och lustigt med fina foton. Lycka till! Ha en bra helg!

16 Bildgatan:

Du behöver inte, åtminstone inte för mig. Tror att jag förstår dina "konstiga lustiga" texter och vad du menar. Däremot tycker jag att pojken verkar mer lustfylld än den vuxna mannen. Kan han få någon fixk med så mycket änder i vattnet?



Låter verkligen spännande med en fotoutställning och "lite" intresserad är jag över vad den handlar om vad du kommer att berätta.

17 anemonen:

Javisst är det så att lusten variera iaf för mig.Toan passar verkligen inte ihop med den fina statyn och pojken verkar lite uttråkad tycker jag, men han kanske är långt borta i tankarna och känner lust. Ibland är jag sådan att jag inte är kommunicerbar utan jag är långt långt borta och då varken hör eller ser jag. Ha de!

18 4U2:

Välkommen till min fotoutmaning "Fredag till Fredag!

19 Pysselfarmor:

Härligt roligt tolkning av dig och när jag läst dina två sista rader så fick jag sådan lust att gapskratta - du är rolig du!



Det är roligt att "ställa ut"...jag har inte gjort det med mina foton men med mina tavlor...

antar att du ställer ut i Aspudden och att det inte är öppet på kvällen, eller?....jag går kurs både lördag och söndag hela dagen. Skulle vara kul at titta förbi....

20 Pysselfarmor:

Nu har jag kollat på din blogg och ser att jag kanske hinner dit någon av dagarna.....får smita litet tidigare...

21 Monica:

Härliga bilder;-)))

Tack det känns svårt nu men man är väl på banan igen om ett tag.

22 SigridfraEnget:

Fattar precis vad du menar. ;-) Lust kan vara bara si och så. Lustiga bilder.

Kommentera här: