Fototriss - skyltar.


Fototriss nr 147. Helena vill se skyltar denna vecka.
Här är min triss.
















Skyltar finns det gott om. :-) Första fotot visar en del av en vägskylt i centrala Stockholm. Sedan en klassisk skylt (som även förekommit i en Stieg Trenter deckare) som finns nära Slussen på Södermalm. Slutligen en möjlighet för turister att se stan från vattnet. Kliva på och av efter eget tycke.


Uppdatering tisdag: Det har blivit en skylttriss till! Vill du kolla bara klicka här!




Finns många andra tolkningar här

Erik

Kommentarer:

1 Anonym:

Stomatol skylten hoppas den alltid får vara kvar och att den lyser snyggt neonklart om natten!



Ha en härlig söndag. // Lissen

2 Anonym:

Trevlig och annorlunda skyltning var det här. Min favorit blir såklart Stomatol för av den tandkrämen fick man ett vackert leende.

3 Tinezza:

Stomatol en klassiker. Härlig neonskylt :)

4 Lena o Tommy:

Snygga foton! Gillar Stomatol skylten.

5 Jan Helleberg:

fin triss, sköna färger i bilderna. :)

6 Monica:

Stomatol...Ball skylt! Bra triss, ha en trevlig söndag!

7 LEna Norgren:

Härligt fångat och läckra skyltar men minns smaken av Stomatol som vansinnigt äcklig.....fast skylten är ju hur läcker som helst!

8 Jah Hollis:

Fin triss, med en klassiker bland svenska skyltar i mitten.

Snygg effekt med raden av fönster i nedersta bilden.

9 Tant otto:

Snyggt trissat ... :) stomatol-leende :)

10 Madeleine:

Mittbilden gillar jag!! :)

11 Susanne:

Stomatol-skylten är ju bara så läcker! Du har fångat den riktigt bra i skymningsljuset(?).

12 Marja:

Stomatol-skylten har jag nog missat?? Måste kolla nästa gång jag är i Stockholm.

13 Barnens Hjältar:

Kul med lite ovanliga skyltar. Stomatolskylten har jag sett några gånger :-)

14 SigridfraEnget:

Snyggt trissat! Lite svårara att hitta skyltar här på landsbygden än i staden...

15 Pysselfarmor:

Stomatolskylten är nostalgi det!



synd att jag var sååååååååå sen!

16 Linnea:

Härligt Erik, lite Stockholm. Må man aldrig pilla på Stomatolskylten, som blev min absoluta favorit. Riktigt snyggt fångat.



Börjar komma på fötter, ha det gott/Linnea

17 Pialotta:

Stomatolskylten så himla läcker..:) Killarna du fångat på bild med skylten där.. riktigt härligt.

18 Ingrid:

Den där Stomatolskylten blir helt klart min favorit!



Min mamma var från Stockholm och vi var ofta och hälsade på släkten och Stomatolskylten blev synonymt med Stocholm. Den var ju nästan det stiligaste som fanns i neonskyltsväg på den tiden.



Jag googlade och såg att den har funnits sedan 1909.



Tack för din kommentar hos mig och ha en fin vecka!

19 Annelie:

Jag bara ÄLSKAR den där Stomatolskylten, så Retro, stannar upp varje gång jag ser den nere på stan.

Joviss, det ska bli en station vid Solvalla är det sagt. Vi får väl se....;)

20 Monica o Jacob:

Härliga skyltar, Stomatolskylten blir min favorit.



Ja du det har varit många turer om den vägen som var allmän men blev privat, ojojoj hur många man retade upp som nu är tvingade att ta långa omvägar.

Det är Gamla Norrtäljevägen.

Ha det bra.

21 Bildgatan:

Undra vad de fyra herrarna står och spanar in över torget.=) Nu var det inte det som var trissen men det var tanken som flög igenom mig. Stomatol, är det också någon gammal nedlagd fabrik, för Stomatol finns det ännu. Det står still i huvudet och tänker på gammal reklam jag sett med stomatol.



När jag först ser texten på båten så ler jag och tar det inte seriöst, men kul ser den ut och de är säkert helt seriösa och hur bra som helst.

22 Bildgatan:

Bryggeriet i Torneå är nedlagt och flyttad till ... misstänker trakterna kring Helsingfors men är inte säker.

23 Gizmo:

Som de flesta är jag väldigt förtjust i Stomatol reklamen men den sista blir ändå min favorit

24 Åke Blomqvist:

Stomatol skylten är hur läcker som helst! Fint trissat! Jag letar efter din e-post men finner den inte. Jag har bara en skylt du måste få se, hör av dig. / Åke

25 Anni:

Stomaltolskylten är verkligen kult - lite som Tulo vid S:t Eriksbron!

Gillar också dina killar, tänk om de anade hur de höjde det fotot!

26 Tant Marit:

Bild nummer två skulle jag vilja se när det är mörkt ute...!

Härlig bild.

Kommentera här: