Fototriss nr 149.


Den här veckan är trissen tredelad, tro, hopp och kärlek. Det känner jag igen, när jag var yngre fick många flickor små berlocker i guld eller silver av kors, ankare och hjärtan till sitt armband. Jag har själv gett bort små vackra berlocker till flera födelsedagsbarn. Symbolerna finns också i tatueringar. Knepig triss, giftermål finns inte i närheten för mig, vilket nog är vanligaste anledningen till dessa tro, hopp och kärlek. :-)
Får knåpa ihop en triss ändå.





Om vi börjar med tron. Fortfarande är det vackert vid Vintervikens trädgårdscafé. Men jag tror att säsongen snart är över.


Känns ganska svalt i trädgården, blev bara en snabb fika. Blir kallt när man sitter stilla.



En nyponbuske full med nappar får illustrera mitt hopp.

Tog fotot igår när jag vandrade förbi efter fikat. Tror en del småbarnsföräldrar hoppas att deras barn ska sluta med napp om de får lämna den, hänga upp nappen på nyponbusken nere i Vinterviken. En viktig symbolhandling. Det var lite samma sak inne på gamla "Lillskansen". Där på Skansen var det många barn som sa adjö till sina nappar. Kanske att du gjort det?



Detta hjärta som jag fått av mina barn, blir mitt avslutande foto - kärlek.


Det blev en triss till slut... med nytagna foton. ;-)


Du hittar fler här


Erik

Kommentarer:

1 Gammelsmurfen:

Är väl en bra tolkning det här :-)

2 Lena o Tommy:

En fin tolkning av veckans triss. Så charmigt med busken full av nappar!

3 Tinezza:

Du fick ju ihop det :) Det blev en bra tolkning. Fiffigt med napparna ;)

4 Monica o Jacob:

Det här löste du ju bra, ser så mysigt ut nere vid Vinterviken lite synd att säsongen är över.

Själv hade jag aldrig napp, jag var ett ekonomiskt barn och sög på tummen;-))))

En uppskattad pappa är ju aldrig fel.

Ha en bra vecka;-)))

5 Annelie Esséus:

Naaaaa, så sött med napparna!

6 Benita:

Bra tolkning och kul med napparna!

7 Fia:

Vad roligt med en så oväntad och personlig tolkning!

8 Marie-Louise:

Vilken fin tolkning. I Lillskansens nappträd hängde min döttrar upp sina nappar :)

9 Hero:

fin triss du bjuder på. Tänkte också på symbolerna för tro, hopp och kärlek i min triss.

Ha en fin vecka!

10 Gunvor:

Det var väl en fin tolkning av temat.Napparna på Lillskansen var vi och beskådade när jag var där med Helena o barnen. Ellie hade ingen lust alls att lämna sin napp,åt kattungarna, som det stod på skylten där.Men många hade gjort det för det var massor av nappar där.

11 Biggan:

Ohhh vad härlig tolkning av triaden! Nappträdet gick rakt in i hjärtat!

Kul!

12 Tant Otto:

Bra annorlunda tolkning....nappträdet blir favorit bilden...ett sånt träd har vi oxå här i skogen. :)

13 Axart:

Fin triss, och coolt nappträd. (när jag var barn sa mamma bara att min enda napp var borta, och den kom aldrig igen:))



AX

14 Jah Hollis:

Ja, du fick ihop din triss du med. Fint hjärta du fått.

15 Linnea:

Det var en söt triss. Häftigt med napparna, tröst, trädgårdskafets omgivning är lika fin i alla årstider. Tänk att du fått ett sånt fint hjärta.

Ha det bra Erik

16 Pysselfarmor:

Napp-nyponbuske har jag aldrig hört talas om tidigare....Vinterviken är vacker...så och din lösning på temat.

17 Nukke:

Annorlunda bilder. Intressant och sista bilden är min favorit för kärlekens skull !!!!

18 Ma:

Vilken härlig tolkning av temat. Jättefin triss....

19 Lille (Mindre Meg):

Fin triss Erik!

20 Bildgatan:

Jag tror också att den säsongen börjar (är) över och själv har jag också hoppats och lyckades tillslut, mina båda slutade samtidigt trots att det är fyra år mellan dem. =) den ena var svårare att övertyga än den andra.



Har också fått liknande kärlek av barnen och har kvar några i pappersformat. Den du har har jag sett på barnavdelningen på IKEA och varit sugen som kudde till sängen. =)



Gillar din tolkning av orden.

21 4U2:

Väldigt bra tolkning om jag får säga det! :)

22 SigridfraEnget:

Jag giller värkligen din tolkning!!

23 Mariane:

Det var fint det :-D smukke billeder !!

24 Birgitta - FOTO chip:

Hoppfullt för tänderna när napparna ryker sin kos :)

25 Åke Blomqvist:

Bra tolkning!

Kommentera här: