Foto trip.


Tema nummer 74. Birgitta vill se en "trip".

Då far jag tillbaka historiskt till Gärdesfesten (kolla på bilderna i länken, rätt kul!). Kanske minns du eller så är du för ung?
Med den och liknande fester som tänkt inspiration skapar jag min trip, denna serie bearbetade bilder.

Kanske lite skruvat bidrag? Men så tolkade jag temat denna gång (fast efter det kommer en annan variant också, inte fullt så "far out"). 










Denna lilla "trip" började i detta foto.


Tog fotot igår, onsdag. Inspirerad av annat fototema, kanske du ser vilket? Bearbetade fotot vidare...

Vet inte, men kanske kan detta foto behövas också till resan ovanför?


Chokladbitar i långa banor, söt nougatchoklad.

He he, ja det var den trippen. Helt i fantasin.
Kanske någon som förstår?!

Du vill kanske ha mer realism, okej då.
Vi tar det lite från början...

Jag startade centralt inne i Stockholm, där en besökande matcirkus triggade mina smaklökar.



Jag lade på en extra tia för att få den där goda syrliga surkålen...

Stillade min hunger ett tag med köttig, matig korv.


Paellan luktade förföriskt, men jag stod över.

Noterade att färgbytet verkar ha skett på spårvagnarna.





Föll för de grekiska oliverna, köpte två lådor lösvikt.


Aldrig fel med en kaffe. Specialutrustad baklucka.



Lite salami till oliverna... Det säljs mycket gott kring Sergels torg för tillfället.

Sedan följde helt andra äventyr... Nu räcker det! Fantasi och verklighet.

Se där, en dubbel fototripp! ;-)



Finns många andra fototrippar här, 

Erik

Kommentarer:

1 SigridfraEnget:

Snyggt tolkat! :-)

2 Anni:

ååååååååå jag fastnade visst vid den där chokladen ...



Men du, bild nummer två ser ut ungefär som strax innan migränen bryter ut. En del påstår att man får migrän av choklad, men det kan jag bestämt dementera. I alla fall när det gäller min erfarenhet.



Undrar om chokladståndet står kvar idag också? Jag är på väg in till stan ...

3 Monica o Jacob:

Lite psykedelisk konst det första, nästan så man blev snurrig i skallen. Efter det så började snålvattnet rinna, vilken godiskavalkad mums;-))

Härligt bidrag;-))))

4 Beate:

Det börjar med psykedelisk konst som är helt i min smak som du förstår. Man ska ha kul när man gör en trip, eller hur:-)

Åsså får jag tacka för infon om matcirkusen. Ser ut som Sergels Torg. Är stamgäst där men har missat infon. Tack, helgen är räddad!!! Tackar för infobanken som kallas bloggosfär:-)

5 Benita:

Vilken fin tripp du bjuder på. Oliver är något jag också gillar.

6 4U2:

Vilken tripp! Och lite bilder från rutigt och eller randigt?

7 Mona:

Fantastiskt vad man kan göra med ett foto nu för tiden. Ibland är det kul att förvandla ett foto till oigenkännlighet. Den där matcirkusen verkar trevlig och chokladen ska vi inte tala om. Kul att se färgbytet på spårvagnarna. Det har gått ganska fort. Ibland bryr man sig i alla fall om vad folket tycker.

8 Pysselfarmor:

Njaaeee...de där första bilderna avstår jag gärna ifrån - blir litet sjösjuk ;-)



Matcirkusen har jag gått förbi flera gånger - de har varit där nu i flera veckor - undrar om det är något permanent som ska stå där länge.

9 Birgitta - FOTO chip:

Jag gillar båda dina trippar fast lite förkärlek har jag för den fantasifina första trippen :) Det var en skön FOTO trip.

Ha en fin helg!

10 Smsa Låna:

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

Kommentera här: