Film & musik.


Pialotta vill att vi tar fram någon film- och musikstjärna. Jag tänker direkt på Cher. Gillar de filmroller jag sett henne göra.







Börjar med en skön låt, "Walking in Memphis".
Här kan du läsa om Cher på Wikipedia.

Cher spelade med i den utmärkta filmen "Mask", har du inte sett den försök se filmen. Regin stod Peter Bogdanovich för och Eric Stoltz gjorde huvudrollen, en klart annorlunda film från 1985. (Här finns trailern till filmen.)

Men visst är det för filmen Mångalen (Moonstruck, 1987) som vi minns Cher. Den rollen gav henne en Oscar!

Här är filmtrailern!



Tror att Dean Martin och en av hans låtar fick lite hjälp av filmen "Mångalen"... :-)


En fullmåne genom grenarna.


En gammal skön Cherlåt, "Gypsys, Tramps And Thieves" tar jag med.




Cher har gjort en skön duett med Meat Loaf.
Han har också varit med i några filmer, som i "Roadie". Men ofta små filmroller i små filmer.




Dead Ringer For Love.

Avslutar så med filmmusik. "The Shoop Shoop Shoop Song (It's In His Kiss)"



Videon är som en slags trailer för filmen samtidigt.

Ofta klart sevärda filmer när Cher är med i rollistan. Ganska många hits har hon gjort också...
Inget konstigt med det eller hur?



Andra bidrag till temat finns här


Erik

Kommentarer:

1 Lena o Tommy:

Absolut. Cher är både bra i sina filmroller och hon är en toppen sångerska.

2 Mia:

YES YES!!! Nu har du med en av mina favoritlåtar, "Dead ringer for love"!!

"Mask" är en fantastisk film, tycker jag...härliga låtval allesammans L

3 Pialotta:

Jag har sett dom.. filmerna med Cher :)Originell röst och jag gillar ju de där lite annorlunda rösterna där man kan höra vem musikern är :)



Sorry, jag är lite avdankad nu I Tiden och inte är så snabb i tanken eller på tangentbordet.. du vet säkert varför ;)

4 Monica o Jacob:

Sonny o Cher, gillade alla deras låtar när jag växte upp;-)Hon har ju gjort både bra filmer och filmmusik och klarade sej bra utan honom.

Det är nog första gången som jag hört all musik du bjuder på, bra är den också;-)))

Ja du Guldruschens glada dagar var en riktig skräpfilm, den sålde biljetter bara pga skådisarna.

Hans bästa film tycker jag var Tolv fördömda män.

5 Birgitta - FOTO chip:

Erik - underbara val! Mask är en av mina favoiter och Cher är fantastiskt!!!

6 Erik "Semlan":

Jag trodde att det var få som sett "Mask" med Cher och Eric Stoltz. Roligt att jag har fel. :-)

Tack för kommentarerna!

Kommentera här: