Kommentarer:

1 anemonen:

Övergivet fast det heter Vinterviken. Fyndigt val på temat som alltid hos dig.

2 4U2:

Där växer solarna övergivna men för den delen inte glömda?

Du kan nu se svaret på bilden du gissat på :)

3 Lena o Tommy:

Cafét hade säkert sin charm när det användes!

4 Olle:

Jaha så blir man påmind om höstens intrång. Upptagning i Båtklubben till helgen är väl nästa påminnelse

5 Marianne:

Tidens tecken. Det är höst och trädgårdskafét har stängt för säsongen.

Mitt foto är från Stegeborgs slottsruin utanför Nyköping. Vi gick en guidad visning med Herman Linqvist i hörlurarna. Mycket intressant. Kan rekommendera ett besök där.

6 Eva:

En lite vemodig bild som skapar funderingar. Bra tänkt!

7 Lasseivomma:

Ser tomt och höstligt ut. Men finns det inte en stor båtklubb där. Då borde det ju vara full rulle nu.

8 Ting o Tankar:

Lite övergivet och "höstig" känsla för man allt av din bild.

9 fru Vallmo:

Synd att trädgårdcaféer stänger till hösten. Kunde vara mysigt att sitta där i höstvärmen, med filtar och lyktar...

10 4U2:

sv; nej, nej. Det är en ram. En tavla med ram vi köpte för sådär 20 år sedan. En väldigt fin ram men jag ville inte visa hela tavlan :)

11 Mariane:

oj .. Den er gammel :) og ihvertfald lukket for nu - Tiden skal jo passes - man har KUN åben om sommeren - Men smuk er den jo alligevel :)

12 jonna d:

Ja, det cafe'et ser ut att ha haft sina bästa dagar...

//jonna d

13 Kerstin:

Ja här ser man att man att tiden går. Sommaren är slut, hösten är här och snart är det vinter.......

14 KerstinA:

En bild med höstkänsla och vemod men vi det ju att det snart blir sommar igen. Så jag ser också en längtan i bilden.

Min älv är Ångermanälven och allt höstregn har gjort att vi har mer brusande fors än normalt.

15 Kerstins foto:

Väldigt bra tolkning hos dig. Vinterviken....mmmm...snart ligger snön där, men nu ser det höstigt skönt ut. Härligt foto.

16 Annelie Esséus:

Fyndigt!

17 Tina´s PicStory:

nice photo! thanks for stopping by :)

18 LissenTo:

Mysigt med trädgårdscafer, men trist när hösten kommer.



Lättare att vara pappa gentemot arbetsgivare, sedan tror jag att många pappor fattat att det är värdefullt att vara närvarande i vardagen. Inte bara s.k. kvalitetstid.

19 Bjørg Nina:

Heisann!



Stengt, åpner igjen neste sommer. Da har tiden satt enda flere spor! Bra svar på ukas tema ;:OD)

20 Pysselfarmor:

Där är det fint!



Jo jag vet vad det är och det har också 4U2 listat ut - förvaring för cigarrer. Du hade räknat antal fack...har märkt både hos mig och andra bloggare att du är en mycket god iakttagare - ser minsta detalj i bilder!

21 Annelie-Singapore:

Känns som det var ett tag sedan man kunde ta en fika på detta trädgårdcafe och här är ett tydligt tecken på att tiden gått.

Tack för kommentaren hos mig!

22 Anni:

Ibland önskar man ju att caféer och andra utomhusaktiviteter kunde vara väderflexibla och inte inriktade på datum, men jag förstår att man inte kan bedriva en rörelse på sådana premisser. Just denna höst hade väl caféet varit öppet tills igår!



Imorgon tror jag att jag ska ta på mig strumpor - då är det nog höst på riktigt ...

23 Pysselfarmor:

4U2 löste min gåta - jag visste vad det var hela tiden ;-))

24 Åke Blomqvist:

Fint tema!

25 Mona:

Blir lite sentimental när ser ditt foto. Det dröjer ju innan cafét öppnar igen. Vacker höstbild.

26 Erik "Semlan":

Tack för era fina kommentarer. :-)

Mer höst i Tema Fredag för mig...

Kommentera här: